Nacerno.cz

              

Komentáře ke článku:
Co Gottwald vylhal, o tom lže Grebeníček znova

Komentář ze dne: 01. 03. 2005 19:08:29     Reagovat
Autor: Havlíček
Mail: @
Titulek: Poznámka

Tože ,že nebyl ke článku napsán komentář jenom potvrzuje,jakou cenu má výpověď tehdy 12 letého kluka,dnes téměř senilního dědouška! Zklidni hormón,politiku !

   Komentář ze dne: 01. 03. 2005 20:26:17     Reagovat
Autor: O.Vojtech
Mail: @
Titulek: Re: Poznámka

Pane Havlíček, napiště prosím něco víc, zajímala by mě úroveň vaší inteligence... po vašem příspěvku mě napadla jen hrubá slova, ale to bych se snížil...možná až na vaši úroveň

   Komentář ze dne: 02. 03. 2005 07:40:50     Reagovat
Autor: Ondřej
Mail: @
Titulek: Re: Poznámka

Pane Havlíčku, podle Vašeho komentáře soudě, nejste více než pubertální tupec, co má hlavu akorát aby mu nepršelo do krku. Každá vzpomínka z jiné strany než té donedávna jediné oficiální je důležitá. Zatímco lidé jako vy přímo nahrávají soudruhu Grebeníčkovi a jím podobným. Zkuste si tak zajít někdy na nějaký jejich mítink na náměstí a neposlouchat jen jejich přetvařování v televizi. To oni umí velmi dobře. V tisku se tváří jako velcí demokrati a na náměstích hřímají jak tvrdou pěstí zatočí s každým kdo půjde proti nim. Přesně jako před padesáti sedmi lety. A nebo jste jeden z jejich nadšených voličů?

   Komentář ze dne: 02. 03. 2005 08:42:20     Reagovat
Autor: Filip
Mail: @
Titulek: Re: Poznámka

Našel jste Havlíčku nějakou konkrétní nepravdu v tomto článku? Nebo se jen nedokážete srovnat s tím, že jste vy, nebo někdo z vašich nejbližších, táhl za jeden provaz s tou zločineckou komunistickou diktaturou?

   Komentář ze dne: 02. 03. 2005 14:40:21     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Poznámka

Díky za přátelské tykání, Havlíčku. A jestli mi ještě prozradíš, jak se to dělá, aby byl dědoušek téměř senilní a zároveň měl i neklidné hormony, tak se snad dám ke komunistům.

   Komentář ze dne: 02. 03. 2005 14:41:15     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Poznámka

Díky za přátelské tykání, Havlíčku. A jestli mi ještě prozradíš, jak se to dělá, aby byl dědoušek téměř senilní a zároveň měl i neklidné hormony, tak se snad dám ke komunistům.

   Komentář ze dne: 18. 08. 2005 13:46:27     Reagovat
Autor:
Mail: @
Titulek: Re: Poznámka

Ono to musí setsakra tam uvnitř spalovat, když už člověk nesedí na UV, a dříve či později odejde z tohoto světa s vědomím, že jediné, k čemu se za celý svůj život dopracoval je hromada frustrací a komplexů ze své vlastní zášti, malosti a ubohosti, že pane Havlíček..? Je patrné, že výraz svědomí vám nic neříká, a - budťe rád. Kdybyste ho měl, pepka by vás klepla už mnohem dříve..

   Komentář ze dne: 11. 10. 2021 06:20:49     Reagovat
Autor: Karel Ševčík - Prax69
Mail: karel.sevcik@tiscali.cz
Titulek: Re: Poznámka k Havlíčkovi

Havlíčku, Havlíčku . . .. vy jste ale vůl. Pan Černý to vystihl přesně a jako vždy trefně a pravdivě. Poslední Vaše věta vypovídá o tom, že článek ťal do komunistického komára. dnes 10. 10. 2021 po volbách se konečně rudí koministé nedostali do sněmovny. Zdechli na nezájem voličů. A to ještě při příležitosti 100. výročí založení KSČ. Jaká hanba a ponížení. Ostatně ne málo občanů této země jim to přeje.

Komentář ze dne: 01. 03. 2005 21:30:43     Reagovat
Autor: Lukáš Crhák
Mail: lukas.crhak@post.cz
Titulek:

Byl bych samozřejmě mnohem radši, kdyby se týdenní komentáře zabývaly především Černého celoživotní láskou - hudbou, ale i tyto výlety do politiky stojí za přečtení.

Komentář ze dne: 01. 03. 2005 21:30:56     Reagovat
Autor: Lukáš Crhák
Mail: lukas.crhak@post.cz
Titulek:

Byl bych samozřejmě mnohem radši, kdyby se týdenní komentáře zabývaly především Černého celoživotní láskou - hudbou, ale i tyto výlety do politiky stojí za přečtení.

Komentář ze dne: 02. 03. 2005 11:11:58     Reagovat
Autor: jíra
Mail: @
Titulek: díky p. černý

za článek. Tu dobu je třeba stále připomínat. Komunisté patří k těm jako jsou nacisté, či \"vyhnanci\", kteří by rádi vykládali dějiny po svém.

Komentář ze dne: 02. 03. 2005 14:21:27     Reagovat
Autor: Čtenář X
Mail: @
Titulek: Komunismus...už jen z toho slova jde strach

Souhlasím s hlavní myšlenkou článku, to zdůrazňuji. Ale politický rozhled 12 letého chlapce Jiřího Černého a jeho vytříbené vnímání souvislostí doby a jejích představitelů......Možná, že už jsme trochu zcyničtělí současným společenským nečasem, leč: Pane Černý, všechna čest, ale trochu to zavání přemoudřelostí dětských hrdinů z hollywoodských filmů. Což ovšem z Grebeníčků a Gottwaldů nesnímá ani zrnko morální špíny, jež je v erbu komunistů neuměle přetřena cípy rudé hvězdy.

   Komentář ze dne: 02. 03. 2005 14:49:28     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Komunismus...už jen z toho slova jde strach

Ještě si vaši kritiku nechám projít hlavou. Mně se osobní svědectví, byť pubertální, zdálo cennější a zajímavější než výcuc z článků a knih. Je ale možné, že jsem to napsal nešikovně. Ostatně přemoudřelý jsem tehdy opravdu byl a svým prozaičtěji založeným strýčkům jsem tím šel strašně na nervy. Vidíte, možná že měli pravdu. Příště se polepším. Snad...

      Komentář ze dne: 03. 03. 2005 15:17:44     Reagovat
Autor: Čtenář X
Mail: @
Titulek: Re: Re: Komunismus...už jen z toho slova jde strach

Tohoto Vašeho zamyšlení nad spíše kosmetickou výtkou k formě (nikoli obsahu) si velice vážím, byť možná nakonec nevezmete zpět ani slabiku. Minimálně svědčí o cenné vlastnosti, které se věkem doberou jen někteří z 12 letých mudrlantů. Myslím, že jsem svým příbuzným asi také lezl na nervy a dnes jim též více rozumím... Ale zdaleka nejen proto Vám, pane Černý, přeji hezký den.

Komentář ze dne: 02. 03. 2005 16:46:54     Reagovat
Autor: Eva Polívková
Mail: polivkova@chnet.cz
Titulek: dodatek

Právě pro tyhle lidi , kteří vypálí to, co je právě napadne je potřeba se občas zmínit o tom , co bylo. Ve dvanácti je člověk schopen si pamatovat i dělat názory.Pamatuji se , jak jsme měli strach , aby nám v Americe nezavřeli strejčka, který napsal veřejně do dopisu , že jejich prezident je pěknej lump./Nixon/.V době , kdy nám na pionýrské schůzky soudružky nosily obaly od zmrzliny , kterou si koupily na družebním zájezdu do SSSR , abychom pochopili , jak je to tam bezva.V další době , kdy jsme se s údivem a nadšením začali dozvídat pravdu a za další rok zase to , že to tenkrát žádná pravda nebyla , jenom řádila kontrarevoluce. a vrstevníci , kteří včas chytili vítr a základali Leninské svazy mládeže se uchytili v krajských denících stranického tisku. Pan Grebeníček bude asi tak jejich vrstevník.Odjakživa na mne působil tísnivě , nenadála jsem se , že po 89 roce někdo bude brát vážně to , co říká. P.S. pana Černého zdravím a hrozně dodatečně díky za Houpačku ,byl to pro mé mládí zásadní pořad.EP

Komentář ze dne: 07. 03. 2005 15:40:35     Reagovat
Autor: Bara
Mail: fleissigova@volny.cz
Titulek:

Vážený pane Černý, máte naprostou pravdu. Srdečně Vás zdraví barbora Fleissigová

Komentář ze dne: 28. 03. 2005 10:10:12     Reagovat
Autor: obelix
Mail: obelix@seznam.cz
Titulek: uhel pohledu

vzali vam krejcovství.-.....hmmmm,no to je rana,ale to byla jen taková malá dan za to jak jste vy a jiní přihlížrli jak za války brali nacisté některým lidem životy a ostatní to tiše podporovali protože přišli k majetku...nebylo tedy spravedlivé že komunisti všechno vzali všem?podle mne to byla historická spravedlnost,alespon pro zbytky naší rodiny....3 osoby ze 164....před válkou...2 mlýny,1 velkostatek,1restaurace,1hotel,4 lékařské praxe,2advokýtní praxe...po válce...0

   Komentář ze dne: 28. 03. 2005 14:49:47     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: vyliz.mi@seznam.cz
Titulek: Re: uhel pohledu

A že on za to mohl zrovna ten krejčí? Vy proti nim něco máte? Vzali vám snad špatnou míru? Předpokládám, že netvrdíte to, že krejčí jsou odpovědní za holokaust. Pláčete na nesprávném hrobě. Když už jste se tak rozepsal, majetek vám určitě takzvaně \"arizovali\", tj. ukradli nacisti, že ano? Můžete mi sdělit, kolik vám bylo toho majetku komunisty vráceno? To že z vaší rodiny téměř nikdo nepřežil, to že vaše rodina tutrpěla velkou škodu, vám nedává právo vylévat si svoji hořkost na jiných lidech jen proto, že jejich škoda byla menší, než ta vaše, Ani nevím proč reaguji na váš příspěvek. Mám pocit, že proti větrnému mlýnu vašich myšlenek je jakýkoli argument k HOVNU, pane.

   Komentář ze dne: 28. 03. 2005 14:52:26     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: vyliz.mi@seznam.cz
Titulek: Re: uhel pohledu

A že on za to mohl zrovna ten krejčí? Vy proti nim něco máte? Vzali vám snad špatnou míru? Předpokládám, že netvrdíte to, že krejčí jsou odpovědní za holokaust. Pláčete na nesprávném hrobě. Když už jste se tak rozepsal, majetek vám určitě takzvaně \"arizovali\", tj. ukradli nacisti, že ano? Můžete mi sdělit, kolik vám bylo toho majetku komunisty vráceno? To že z vaší rodiny téměř nikdo nepřežil, to že vaše rodina tutrpěla velkou škodu, vám nedává právo vylévat si svoji hořkost na jiných lidech jen proto, že jejich škoda byla menší, než ta vaše, Ani nevím proč reaguji na váš příspěvek. Mám pocit, že proti větrnému mlýnu vašich myšlenek je jakýkoli argument k HOVNU, pane.

   Komentář ze dne: 28. 03. 2005 14:54:19     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: vyliz.mi@seznam.cz
Titulek: Re: uhel pohledu

A že on za to mohl zrovna ten krejčí? Vy proti nim něco máte? Vzali vám snad špatnou míru? Předpokládám, že netvrdíte to, že krejčí jsou odpovědní za holokaust. Pláčete na nesprávném hrobě. Když už jste se tak rozepsal, majetek vám určitě takzvaně \"arizovali\", tj. ukradli nacisti, že ano? Můžete mi sdělit, kolik vám bylo toho majetku komunisty vráceno? To že z vaší rodiny téměř nikdo nepřežil, to že vaše rodina tutrpěla velkou škodu, vám nedává právo vylévat si svoji hořkost na jiných lidech jen proto, že jejich škoda byla menší, než ta vaše, Ani nevím proč reaguji na váš příspěvek. Mám pocit, že proti větrnému mlýnu vašich myšlenek je jakýkoli argument k HOVNU, pane.

Komentář ze dne: 28. 03. 2005 18:36:45     Reagovat
Autor: obelix
Mail: obelix@seznam.cz
Titulek: neznalost věci....

asi nevíte co byla arizace,němci administrativně odebrali majetek,odebrali i dukumenty,tudíž žádné restituce,odebraný majetek přidělili do správy arizátorovi,většinou loajálnímu čechovi,po válce dostal tento majetek do národní správy jiný loajální čech....a teprve tomu to komunisti znárodnili a jako vedoucího tan dosadili jiného loajálního čecha.....na principu loajality a kolektivní hamby většiny národa z doby okupace pak fungoval celý komunistický systém....

   Komentář ze dne: 29. 03. 2005 17:18:19     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: vyliz.mi@seznam.cz
Titulek: Re: neznalost věci....

Jak můžete znát moje vědomosti? Ve svém příspěvki jsem jen kritizoval vaši hloupost. Nejdřív odsuzujete krejčí a pak šmahem všechny čechy. Tomu se zase pane říká sionizmus. Myslím si, že jakýkoli rabín by se za vás styděl.

   Komentář ze dne: 07. 01. 2006 00:03:01     Reagovat
Autor: jarda
Mail: @
Titulek: Re: neznalost věci....

blbe,nedávno o tom vyšla knížka,češi,tedy kolaboranti tvořili jedno procento z arizátorů,slovy jedno!to neznamená,že by to bylo jedno procento majetku,bylo to méně!Kdfy se přestane lhát,toto jsou žvasty typu černého,pitharta ,havla a příhody,manipulace,lži,dojmy,atd,to můžete žvanit na čro.6 SEnnebo čt1,2,tamjsou blbci kteří o tom nic nevědí,normální člověk ví,že lžeš a žvaníš

   Komentář ze dne: 18. 02. 2006 18:55:38     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: neznalost věci....

Chápu, že člověku, kterému nacisté vyvraždili 161 příbuzných, dává jeho utrpení právo se rozčílit. Skláním se před oběťmi holocaustu, ostatně jsem o tom už vícekrát psal. Ale ani taková událost nebere vašim oponentům právo na věcné připomínky. Omlouvám se, že reaguji až po roce, ale dřív jsem neměl čas prostudovat potřebné materiály. Píšete, že Němci přidělili majetek, sebraný Židům \"arizátorovi, většinou loajálnímu čechovi\". Drahomír Jančík/Eduard Kubů v knize „Arizace“ a arizátoři…(Karolinum 2005) uvádějí mj. „…problematiku arizací, z níž byly národnostně české právnické a fyzické osoby principiálně vyloučeny.“ (str.25). Podrobným studiem knihy jsem zjistil, že tento \"princip\" sice nebyl dodržen úplně, každopádně však byl podíl českých arizátorů oproti německým velmi malý. Máte-li jiné faktografické zdroje, ochotně se s nimi seznámím. Aby nedošlo k nedorozumění. Vaše osobní utrpení a ponížení nehodlám zpochybňovat. Jde mi jen o historickou pravdu o české loajalitě. Ano, arizátory byli i Češi, nikoli však většinou Češi. (viz ona kniha).

      Komentář ze dne: 18. 02. 2006 19:14:34     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: neznalost věci....

Drahomír Jančík/Eduard Kubů: „Arizace“ a arizátoři…(Karolinum 2005). To je ta knížka, o které píšete? Opravdu jste ji četl? Pak jste ji nečetl pozorně. Ono 1,1 % Čechů, o kterých jste se dočetl na straně 140, nebyli arizátoři, ale pouze ti z českých arizátorů, kteří dostali od protektorátních bank úvěry, z nichž by si koupili arizovaný majetek. Kolik procent Čechů bylo mezi všemi arizátory (tedy i těmi, kteří žádný úvěr nedostali), to jsem se, bohužel, v knížce nedočetl. Možná, že jsem to přehlédl, nevím. Každopádně jich nebylo málo, jak jsem četl na straně 147. \"Do českých rukou vplynulo do roku 194O celkem 1470 arizací. \" Jen v Praze to bylo 49 živností. Dovedu pochopit, že pro kohokoli ze Židů, jejichž rodinný vztah byl takto česky arizován, je to hořká vzpomínka na celý život. Pokud je jejich utrpení vede k neoprávněným paušalizacím, měli bychom je věcně opravit, ale ne jim nadávat.

Komentář ze dne: 29. 03. 2005 18:14:19     Reagovat
Autor: obelix
Mail: obelix@seznam.cz
Titulek: a je to tady....

už jsem u vás sionista,vidíte jen potvrzujete moji \"neznalost\" tak nejak to fungovalo v době procesu se slanským a spol....podvědomí viny národa fungovalo perfektně.....celé pracovní kolektivy požadovaly smrt zrádných sionistů......

   Komentář ze dne: 29. 03. 2005 21:50:03     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: vyliz.mi@seznam.cz
Titulek: Re: a je to tady....

Víte, vy si osobujete právo na pravdu. Všude se najdou hodní i zlí lidé. Kdybych tvrdil, že židi jsou zlí, a to nepochybně někteří jsou, označil by jste mě klidně za antisemitu, nebo nedejbože za krejčího. Vy si ale klidně dovolíte označit všechny čechy za zloděje vašeho majetku a považujete to za ok. Když si dovolím protestovat, zamotáte do toho Slánského. Víte že jsem tomu soudu nepředsedal? On to byl nějaký Urválek. Ani jsem proti němu nepsal pamflety, protože jsem ještě psát neuměl. Tutově ale máte argument, že kdybych psát uměl, tak bych paflety psal a kdybych měl fotoaparát fotil bych neraději nádraží, protože se nehýbe. Jste demagog nejhrubžího zrna a jakákoli diskuze je s vámi nemožná. Takže sbohem.

Komentář ze dne: 18. 04. 2005 22:56:27     Reagovat
Autor: Ondra Fudaly
Mail: nahytygr@seznam.cz
Titulek: Každý má svůj názor

Víte, poslední dobou mě fascinují názory většiny zarytých antikomunistů. Já sám jsem komunista, nestydím se za to a vždy jsem se ke většině těchto ideí hlásil a hlásit budu. On kritizovat dneska umí každý. Nechci tvrdit, že všechno co KSČ v minulosti udělala bylo správné, ale i přesto je chybou zapomínat na to, že udělala i dobré věci. Ale když už se zde šťouráme v minulosti-já osobně například nesouhlasím s persekucí československých vojáků po druhé světové válce. Považuji to za velkou chybu, ačkoli většina z nich byla ještě za komunistů rehabilitována(někteří se bohužel nedočkali). Tolik můj příspěvek. Na závěr jen toto-každá doba má své klady a zápory, a co bylo-bylo, nelze to vrátit zpět ani kdybysme chtěli.

   Komentář ze dne: 07. 05. 2005 08:51:48     Reagovat
Autor: stan
Mail: stanislavd@post.cz
Titulek: Re: Každý má svůj názor

Milý Ondro, doufám, že fascinace přeroste brzy v pochopení, pak přijde i ten stud.

      Komentář ze dne: 13. 05. 2006 18:52:15     Reagovat
Autor: Ondra
Mail: @
Titulek: Re: Re: Každý má svůj názor

Stud už přišel.

Komentář ze dne: 20. 04. 2005 11:22:18     Reagovat
Autor: Přemysl Hnilička
Mail: PHnilicka@email.cz
Titulek:

SDĚLTE MI PROSÍM TO SLADKÉ TAJEMSTVÍ, CO KOMUNISTÉ UDĚLALI DOBRÉHO!!! - Ukradli majetky poctivým lidem? - Zavraždili tisíce nevinných? - Zkurvili duši národa? Naučili děti, že lhát je v pořádku a krást také? - Umlčovali českou kulturu? - Znemožňovali všem poslechnout si jiný než bolševický názor? - Znemožňovali lidem svobodně cestovat, žít? CO Z TOHO, CO JSEM VYPSAL, JE TO ÚŽASNÉ DOBRÉ?? Myslíte snad ony vychvalované sociální jistoty, které byly pořizovány na dluh dalších generací?

   Komentář ze dne: 21. 04. 2005 13:20:05     Reagovat
Autor: Ondra
Mail: nahytygr@seznam.cz
Titulek: Re:

Koho myslíte poctivými a nevinnými lidmi? Snad ne flanďáky, kteří stovky let kradli a vraždili a kradou dodnes? Ty flanďáky, kteří díky nám za své nicnedělání berou 30 000 platy? Nebo jste snad myslel ty ,,ubohé\" továrníčky, kteří dřeli z dělníků kůži? Či snad politiky typu tatíčka Masaryka, kteří s nadšením dali střílet do hladových horníků? Taková kultura jako byla banda ožralých líných prasat v čelem s Havlem a jeho skupinou Samizdatu či Charty 77? Promiňte mi tento hrubší výraz, ale je velká škoda, že je ti vaši ,,zlí\" komunisté nepostříleli! Když si nemohli poslechnout jiný názor, proč tedy v roce 1989 ten názor znali? Co myslíte tím na dluh další generace? Tedy kromě těch sociálních jistot a jistot všeobecně vůbec, se tu například neroztahovali fašišti a neonacisti jako dnes, komunisté s takovou pakáží dovedli účinně zatočit.

      Komentář ze dne: 21. 04. 2005 17:42:16     Reagovat
Autor: Láďa
Mail:
Titulek: Kolik Vám je?

Přemýšlím, jestli jste hloupý nebo tak nevzdělaný. Mého otce poslali komunisté do vězení na 8 let, za něco, co není a nikdy nebylo v žádné společnosti, ani jakémkoli režimu trestnýmm činem. Dopustil se ho nejen držením půdy po předcích, ale dokonce tuto půdu nechtěl dobrovolně odevzdat komunistům. Dostal za to 8 let, soudruhu, a mohl mluvit o štěstí, že půdy měl tak málo, že to nestálo soudruhům za obvinění z vlastizrady a následně k trestu smrti. Na předchozí dotaz, co jste udělali dobrého, jste neodpověděl a místo toho jste vytáhl náboženskou kartu. Soudruhu, za celou existenci církve, nezahynulo ve všech náboženských válkách tolik lidí, jako jste dokázali vy komunisti zavraždit za krátkou dobu vaší hrůzovlády. Jedině komunisté vedli válku proti vlastním národům. V boji o moc, jste se neštítili ničeho, ani vražd mezi vámi, soudruhy. Tam, kde vládla rozvinutá a bohatá společnost, zůstal po vaší vládě ekonomický a morální marast. Jedině díky nashroméžděnému bohatství od našich předků jste tuto zemi nedokázali úplně zničit, i když jste se o to setsakramentsky snažili. Nyní se dopustím trestného činu tak, jako jste se ho dopustil vy, ve vašem příspěvku vyjádřením, že komunisté málo stříleli. Prohlašuji, že Hitler odvedl nedbalou práci. Nepřítel lidstva nikdy nebyl pracovitý žid, ale líný a zlodějský komunista. Na vás komunisty se měli nacisté především zaměřit, výs měli vyhladit a svět by byl o mnoho lepší. Toto je můj druhý trestný čin v mém životě. Ten první, kdy jsem v hzospodě znevažoval socialistické zřízení, již trestným činem zaplaťpánbu není. Kdyby ses rozhodl reagovat, soudruhu, nejdřív odpověz na předchozí dotaz: \"CO KOMUNISTÉ UDĚLALI DOBRÉHO?\". Jeden návrh, co můžete udělat dobrého pro tuto zemi bych měl. Odjeďte prosím pomoci soudruhu Kim Čong-Ilovi, který má momentálně nějaké ekonomické potíže. Pomůžete jak České republice, tak i Severokorejské demokratické republice. Míru zdar, Láďa

      Komentář ze dne: 22. 04. 2005 16:10:09     Reagovat
Autor: Přemek
Mail: PHnilicka@email.cz
Titulek: Fujtajbl!

Ne, neodpustím vám: nejenom ten hrubý výraz vůči panu Václavu Havlovi, ale vůbec - neodpustím Vám, že se nevzděláváte a papouškujete nesmysly, které jste se navrčel před lety ve škole (budiž vám omluvou, že tehdy takové nesmysly vyprávěly učitelky často, nebudiž vám však omluvou, že za těch šestnáct let, co je tu svoboda informací, jste si nenašel nic jiného, než bláboly, které tu zveřejňujete). Ad \"komunismus zatočil s fašismem\" - ano, v tom smyslu, že jej nahradil; proto pro mne květnové oslavy nebudou oslavami osvobození, ale \"oslavami\" předání moci jedněch vrahů a zločinců druhým.

         Komentář ze dne: 24. 04. 2005 21:16:56     Reagovat
Autor: Ondra Fudaly
Mail: @
Titulek: Re: Fujtajbl!

Ta omluva nebyla za to že jsem nazval Havla a skupinu lidí kolem něj bandů ožralých prasat. Zato se omlouvat? Nevidím důvod. Co nebo kdo vám dává právo nazývat pana Beneše vrahem a zločincem? V květnu byla moc fakticky předána jemu(pokud si to neuvědomujete).

            Komentář ze dne: 25. 04. 2005 13:10:20     Reagovat
Autor: Přemysl Hnilička
Mail: PHnilicka@email.cz
Titulek: Re: Re: Fujtajbl!

Za vrahy a zločince považuji komunisty i fašisty. I když - v kauze Edvarda Beneše u mne převažují mínusová znamínka, neboť narval republiku do chřtánu Sovětům. Jinak souhlasím s kolegou - diskutovat s vámi je ztráta času; jste hlupák, bavit se s Vámi budu, až se dovzděláte!

Komentář ze dne: 24. 04. 2005 21:08:22     Reagovat
Autor: Ondra Fudaly
Mail: @
Titulek:

Co udělali dobrého? Takřka všecko, co udělali bylo dobré. Přiznávám že spousty tehdejších činů nebyly nejlepší. Mezi tyto špatně proplánované činy patřila i násilná kolektivizace. Na jednu stranu omezila svobody, ale na stranu druhou zabezpečila naší soběstačnost po zemědělské stránce(další dobrá věc). Jediná co se dá vyčíst tehdejší zemědělské politice bylo nadměrné užívání chemie(tehdy to však za škodlivé považováno nebylo) a rozorání všech mezí, které nyní v krajině chybí(ale dnešním zemědělcům velmi vyhovuje, že mají obrovské pole a nijak se ho nesnaží předělit mezmi). K Havlovi: Mně se ptáte co udělali soudruzi dobrého, již jsem zde několik věcí uvedl. Já se ptám co udělal dobrého Havel pro tuto zemi. Kromě toho, že sem přitáhl bandu Volyňských Čechů, kteří rozkradli s jeho požehnáním co mohli a opět utekli? Nebo myslíte, že bylo dobré jak rozhýřil státní majetky a statky natolik, že dnes nám na spočítání státních podniků stačí prsty na rukou? Čeští komunisté vždycky chtěli, chtějí a také chtít budou pro naši vlast to nejlepší. Dokažte mi že by jiný režim neudělal podobné chybné kroky. Já větší chyby shledávám pouze v hospodářské politice. Nechcete snad tvrdit takovou absurditu jakože komunisté zabili vícš českých občanů než Němci? Taková ubohost! Záležitosti stalinských čistek v Rusko se nás tolik nedotýkají. Fašismus a socialismus nelze srovnávat.

   Komentář ze dne: 24. 04. 2005 23:46:06     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: @
Titulek: Pro soudruha Fudalyho

Původně jsem si myslel, že jsi jen nevzdělanej blbec, soudruhu. Mýlil jsem se. Ty jsi obyčejný soudruh, vyznávající zločinou ideologii. Diskutovat s tebou by znamelo přiznat tobě, Grebeníčkům a jiným vám podobným právo k duchovní existenci. Dějiny už vás ale poslaly na smetiště, i když to ještě tak nevypadá a vy se tomu ještě zdráháte uvěřit. Pamatuji se, jak jenom sjezd KSČ stál miliardy Kčs a zúčastnilo se ho mimo zdvihačů rukou, další tisíce komunistických příživníků. Dnes je v hotelu Olympik dohromady 39 soudruhů zástupců komunistů z celého světa! Jezdím ráno tramvají č. 5. a uvědomil jsem si, že by se tento grandiózní sjezd vešel do jedné tramvaje bez vlečňáku a všichni by seděli! Není to fantastická zpráva? Neobsadili byste sjezdový palác a další reprezentační prostory na své žranice, ale jen jednu tramvaj! Úžasné, soudruhu. Jen tak dál a míru zdar, Láďa.

   Komentář ze dne: 25. 04. 2005 00:03:20     Reagovat
Autor: Láďa
Mail: @
Titulek: Re:

Aby ti nebylo smutno z vašeho úpadku, zasílám ti hezký vtip. Bude se ti líbit, soudruhu. ================================================================ Český komunistický funkcionář se dostaví na party, kterou pořádá ambasáda USA. Tam u stolu si naloží vrchovatě talíř a pak se cpe, až se mu dělají boule za ušima. Koutkem oka si všimne, že opodál ho pozoruje muž, který má jen v ruce sklenku, a nic nejí. Pamětliv kursů o dobrém chování diplomat nejprve spolkne, aby nemluvil s plnými ústy, a pak se přitočí k onomu muži a povídá: \"A co vy? Vy nejíte?\" ”Já jim jen tehdy, když mám hlad,” odvětí ten muž. Komunista neznatelně zakroutí hlavou a pak řekne pro sebe: „Jak to zvíře…“

   Komentář ze dne: 01. 03. 2006 23:35:07     Reagovat
Autor: Momoko
Mail: @
Titulek: Re:

Citim se velmi dotcena tim, kam radite Volynske Cechy, vazeny pane ma babicka vstoupila do Svobodovy armady predevsim z duvodu, ze tato armada mela branit CSR, kterou vy, potomci tech, kteri si hezky v klidu valeli sve zadnice a posleze si hrajete na hrdiny radite k rude armade. Bylo v te armade mnoho zen a rozhodne ne kvuli tomu, aby podpirili Stalina, kdyby jste znal jejich osudy v oblasti, ze ktere sli a to co si museli vytrpet za pronasledovani diky komunistum zde. Mnoho z nich uz po valce poslali zpet, ti co zustali byli opet ti spatni! Mozna byste si mel obcas precist neco z dejin, ne jen brecet nadavat na komunisty, ne, nezastavam se jich, ale take se nehodlam stavet za lidi, kteri v ramci svych brekotu nahozou vse kolem do jednoho pytle!!!

Komentář ze dne: 23. 06. 2005 09:32:25     Reagovat
Autor: Honza
Mail: ancylus@seznam.cz
Titulek: Vase clanky-balzam na dusi

Pane Černý, je mi 27 let, moji rodiče měli Zpěváky bez konzervatoře i nahrané Houpačky z šedesátých let. Já vás prostě neskutečně obdivuji. Vaše kritika je vždy jemná a naprosto konstruktivní. Já se vždycky ptám, jak je možné, že někdo dokáže přesně na vše vyjadřovat mé názory. Jste mi nesmírně blízký a moc si Vás vážím, na rozdíl třeba od pana Rejžka, který píše, jako kdyby jeho názor byl absolutní, ne, že by to byla jeho pravda, ale absolutní pravda a přitom já s ním snad v ničem nesouhlasím. Zaplaťpánbu není tolik lidí, kteří by kritizovali vše okolo sebe a bezrozmyslu okolo sebe plivali jedovate sliny (to by se v takovem svete trpke nenavisti asi tak dalo zit...).Ja vždycky, když mě otrávil, v sloupku metra, tak mi matka rikala, at si to neberu, ze je pravdepodobne zakomplexovany. A tak ja jen chci rici, ze Vas si velice vazim a vsech hodnych a zdrave kritickych lidi!!!

Komentář ze dne: 27. 07. 2005 16:24:00     Reagovat
Autor: Jiri
Mail: unj429g@tninet.se
Titulek: havlovi nacisti okupuji/rozkradli ,vezni

Text tohoto komentáře byl vymazán, jelikož porušoval publikační pravidla našeho časopisu! Redakce

   Komentář ze dne: 01. 08. 2005 20:26:55     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: havlovi nacisti okupuji/rozkradli ,vezni

Tolik slov - a nakonec to vše mají jistit ty \"zvratky a výkaly\". A s radostí to napíšete hned dvakrát. Hlasovou pohodu, svobodu a neúnavný počítač vám přeji i na tu dálku. Co píšete, hraničí s podvědomou poezií.

Komentář ze dne: 19. 12. 2005 19:38:41     Reagovat
Autor: Niktoš
Mail: @
Titulek: Pokus o radu

Všem, kteří se v této diskuzi - kromě komunistů zjevných i skrytých - pokouší vyjádřit své pocity z nedávné české minulosti (co je to 60 let v historii lidstva) bych poradil: Přečtěte si knižní titul \"Černá kniha minulosti\", kterou napsali přímí aktéři té šílené doby po skončení II. světové války na území tehdejší ČSR a ve které najdete někdy až hrůzostrašné příběhy. Tam jsou argumenty pro tuto debatu. Po přečtení takové knihy by mělo být jasné, že nejenom komunisté, ale i mnozí tehdejší lidovci, národní socialisté a sociální demokraté byli vinni hrůzami, nad kterými se tají dech a rozum zůstává stát. Ano, tehdejší t. zv. Národní Fronta v čele s velmi problematickým a stoprocentně spolu(za)páchajícím prezidentem Benešem. Přečtěte si, co je schopen učinit člověk svému bližnímu ve jménu chamtivosti, zloby, sadismu, obyčejné lidské tuposti, strachu, kariérizmu, pomstychtivosti a touze po moci. A toto vše ve jménu vlastenectví a pod pláštíkem politické zvrácené a nejenom komunistické ideologie! Také se ptejte politických vězňů, kteří osobně zažili pobyt v koncentračním táboře za nacistů a také za komunistů. Ptejte se na jejich věznitele. Prý mezi nimi nebyl žádný podstatný rozdíl! Až na to, že mnozí vězni z čistě subjektvního důvodu tvrdí, že tak bestiální chování, které vykazovali někteří komunističtí (a nejen oni) vyšetřovatelé a bachaři, u nacistických struktur nezažili. Každý, kdo pochoduje pod fanglí za rachotu bubnů nepotřebuje vlastní mozek. Na barvě praporu - jak ukázaly dějiny lidského násilí - vůbec nezáleží. Komunismus, Nacismus, Fašismus, Revanšismus a podobné \"ismy\" by měly udržovat ve střehu každého slušného člověka. Budou-li mlčet ti slušní, určitě to za ně \"zařídí\" ti neslušní, kteří ke svému životu ty \"ismy\" potřebují!! Například Hitlerovi SAmani, a/nebo Gottwaldovi Lidové milice!!!

   Komentář ze dne: 19. 12. 2005 21:01:18     Reagovat
Autor: Niktoš
Mail: @
Titulek: Re: Pokus o radu

Sypu si popel na hlavu a koriguji: V poslední větě opravuji ... Gottwaldovi Lidoví Milicionáři. Děkuji za pochopení! A ještě druhý pokus o radu, tentokrát oponentům t. zv. soudruhů (myslím si, že komunisté to slovo silně znevážili - spíše jim sluší označení soukmenovci). Přátelé, prosím, nemrhejte Váš drahocenný čas házením perel sviním. A také šetřte místem na discích pro lepší využití. Např. diskuzí o hudbě a kultuře vůbec. Jak chcete pomoci komunistovi, aby prohlédl, když je zjevné, že ON nevidí pro červený zákal - i když snad má zrak formálně v pořádku! A neplatí ani - Hloupému napověz a chytrého ťukni - což může hroch cítit Vaše bohulibé ťukání na jeho tlustou kůži (k jeho mozku nedosáhnete, leda snad kyjem, ale na to už je patrně pozdě - viz naše politická scéna po roce 1989). Hlavy vzhůru a prsty na klávesnici - jsou snad lepší náměty k diskuzi, než přesvědčovat přitroublé pohůňky a nohsledy Rudých bosů. A nebojte se! Např. viz tramvajová lokalizace v jednom z výše uvedených příspěvků. To sedí. A nezapomeťe: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě - však ono na NĚ jednou zcela určitě dojde! Žádné zlo nebude zapomenuto!!!

Komentář ze dne: 19. 12. 2005 21:16:46     Reagovat
Autor: jan
Mail: nz.dvorak@seznam.cz
Titulek: tož tak súsedi

Tož tak, súsedi. Tak Grebeníček zase boduje. A přitem jeho tata rubali mojeho tatu v Hradišči v base. Aspoň ně to tata říkali, než vzali do zaječích k pánubohu. Už se ho sice nezeptám, ale to mi věřte, vím, že ho komunisti potrápili jak krtek zahradníka. A teď čtu v tej Frontě Dnes, že Grebeníčkův syn chválí teho severokorejského Kim Čong Čunga nebo jak sa tá potvora menuje. Vjélo to do mě jak vidle do řepy. A že prej to řekl enem tak, do protokóla. Tož dobře. Tak já to taky řeknu enem do protokóla: Vážený Miroslave, esli se objevíš blíž jak kilometr od mojeho vinohrada, tož ti tu čuňu zmaluju, ža ťa vlastní fotr v pekle nepozná. Vzali ste nám tenkrát šecko. Pole, vinohrad i tatu. To se dá odpustit, ale né zapomenút. A ty teď, synku, máš tú nebetyčnů drzost chválit nekeho, kdo nechál hlady umřít dva miliony lidí a dvě stě tisíc jich drží v koncentráku? Že tě huba nebolí! Už se fakt nemožu dočkat, až dondeš dom a budeš stejně ten Ransdorf o Kubě s andělským ksichtem vykládat, že jsi v Kóreji žádné koncentráky neviděl. To tak, trůbo, ukazovat ti to budů. Ledaže by ti to ukázali, abys věděl jak na to, kdybyste se nedaj bože zase zavrtali řiťů do Strakovky? No nazdar hodiny. Tož v tem případě doufám, že už v tej době budu s tatů okopávat nebeský vinohrad. Váš strýc Jožin

Komentář ze dne: 18. 02. 2006 14:55:12     Reagovat
Autor: frank
Mail: @
Titulek:

Jaký je rozdíl mezi komunistou a obilím? Žádný. Oboje dvoje se musí vymlátit, jinak umřeme hlady

Komentář ze dne: 03. 03. 2006 16:40:14     Reagovat
Autor: MP
Mail: samaritan@post.cz
Titulek: Černobílý obraz světa nevede k poznání pravdy

Vážím si p. Černého jako člověka, který v životě hodně dokázal a johož znalosti (všeobecné) má jen málokdo. Ovšem paušálně odsuzovat vše minulé je krátkozrakost. Pohled dítěte nebo mladého člověka na dobu, v níž žil je vždy užitečný. Ani bych nevinil p. Černého z laciného antikomunismu, to jistě nelze. Mnozí tzv. hrdinové, kteří si i dřív žili slušně, chodili volit a neprojevovali se jsou nebezpeční pro svou bezpáteřnost - mnozí z nich. Ruku na srdce, kolik dnešních politiků, vysoce postavených, když jim dojdou argumenty vše svádí na starý zločinný režim. Kolik zkorumpovaných blbců a primitivních antikomunistů dnes sedí na mnoha místech ve státní správě i na jiných důležitých postech jen proto, že je tam vynesl rok 1989? Zavčas se přidali na správnou stranu nalezli do funkcí a drží se jich zuby nehty. Na negativní stránky minulosti je nutné stále upozorňovat, s tím souhlasí určitě skoro každý. Mám ale za to, že je dnes důležitější odhalovat současné podvody, zkorumpované hajzlíky na důležitých postech, všudypřítomné úplatkářství, zmanipulovaná výběrová řízení a státní zakázky a mnohé další. Tato země nepotřebuje neschopné na důležitých místech jen proto, že je tam vynesla revoluce. Osobně znám dost takových parazitů, kteří jen berou slušný plat a ještě úplatky - především státní správa je jimi prolezlá skrz na skrz. Tohle je největší problém dneška a nikoliv současní komunisti, dostali hlasy? Dostali jich dost, tak to respektujme, pokud jsme demokraté. Současnou KSČM přece volí dost slušných a poctivých lidí. Dnes kradou jiní hlavně ti co jsou u moci.

Komentář ze dne: 14. 05. 2006 17:57:51     Reagovat
Autor:
Mail: @
Titulek:

Vzhledem ke svému věku (42 let)samozřejmě nemohu znát objektivně všechny souvislosti vsouvislosti s únorem 48,jak jej prezentujete. Co ale vím přesně,je to jak jste sloužil režimu-bývalému- při Vaších recenzích písní v tehdejší melodii, zpěváků,kteří v té době vybočovali z normálu- viz Schelinger,Kratochvílová, skupina Katapult. Vaše hodnocení, že písně jsou vyhnány manažerskými prášky a za pár let znich nic nezbyde (pokud pár lety nemyslíme 30 let), bohužel jaksi nevyšlo a věřím že se opravdu nejednalo o Váš objektivní názor,ale byl jste tímto způsobem poplatný tehdejšímu režimu, jak se s oblibou říká. Čest Vaší práci.

   Komentář ze dne: 15. 05. 2006 12:21:54     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re:

Zpěváci, kteří výrazně vybočovali z normálu (socialistického), si tehdy na deskách ani nevrzli. Zdá-li se vám opravdu, že svým negativním postojem ke Katapultu a k textům F.R.Čecha pro Schelingera jsem sloužil režimu, je to pro mne zcela nový pohled na ta léta. P.S.: Najděte sei v Melodii recenze a hvězdičkování prvních Schelingerových singlů s Faraone, abych si nemyslel, že si mne s někým pletete.

      Komentář ze dne: 01. 06. 2007 22:47:00     Reagovat
Autor: Kapr
Mail: prybka@quick.cz
Titulek: Re: Re:

Mám mnoho dluhů, tak jsem rád, když se alespoň jednoho mohu zbavit. Tím dluhem je poděkování panu Černému za novinařinu kterou provozoval v oněch dobách. V rádiu se \"dal poslouchat\" jen Větrník a občas Rytmus a pamatuji, jak jsem si dával pozor, abych neprošvihl ty díly s panem Černým. Jeho výběr interpretů a jeho komentáře mne vyslaly na cestu, ze které není návratu a která mi znemožňuje poslech většiny rozhlasové produkce i dnes. :-) Moc Vám za to děkuji.

      Komentář ze dne: 01. 06. 2007 22:59:28     Reagovat
Autor: Kapr
Mail: prybka@quick.cz
Titulek: Re: Re:

Mám mnoho dluhů, tak jsem rád, když se alespoň jednoho mohu zbavit. Tím dluhem je poděkování panu Černému za novinařinu kterou provozoval v oněch dobách. V rádiu se \"dal poslouchat\" jen Větrník a občas Rytmus a pamatuji, jak jsem si dával pozor, abych neprošvihl ty díly s panem Černým. Jeho výběr interpretů a jeho komentáře mne vyslaly na cestu, ze které není návratu a která mi znemožňuje poslech většiny rozhlasové produkce i dnes. :-) Moc Vám za to děkuji.

         Komentář ze dne: 04. 06. 2007 16:22:47     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re:

Nedělal jsem Větrník ani Rytmus jakož vlastně vůbec nic v letech 1969 (od dubna) až 1988, protože jsem prostě do Československého rozhlasu nesměl. Možná, že máte na mysli pořady mého jmenovce Miroslava Černého, tedy countryovou hudbu. Takže vaše díky patří jiným. Mimochodem: oba jmenované pořady jsem občas poslouchal a myslím, že v té celkové bídě byly připraveny slušně.

         Komentář ze dne: 04. 06. 2007 16:27:01     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re:

Nedělal jsem Větrník ani Rytmus jakož vlastně vůbec nic v letech 1969 (od dubna) až 1988, protože jsem prostě do Československého rozhlasu nesměl. Možná, že máte na mysli pořady mého jmenovce Miroslava Černého, tedy countryovou hudbu. Takže vaše díky patří jiným. Mimochodem: oba jmenované pořady jsem občas poslouchal a myslím, že v té celkové bídě byly připraveny slušně.

Komentář ze dne: 17. 05. 2006 18:50:56     Reagovat
Autor: ladislav5
Mail: @
Titulek: Český národ-zkáza opět nadosah

Je opravdu s podivem, že v kritických situacích pro Český národ jeho elita jan sedí s rukama v klíně a maximálně dění komentuje místo co by aktivně zasáhla. Důkazem může být tento článek pana Černého, který jako významný bolševiky perzekvovaný představitel protikomunistického odboje syn živnostníka a jedna z vůdčích osobností sametové revoluce současné dění pouze komentuje a nijak se aktivně neprojevuje. Tak jako velká část elity Českého národa. Přitom je zcela zřejmé, že s blížícími se volbami se velmi pravděpodobně blíží opakování února 1948 se všemi důsledky i když zabalené v demokratickém hábitu technokratické civilizace 21. století. Významní lidé vzbuďte se ! Normální člověk ve svém pracovním rytmu si není schopen uvědomit všechny souvislosti pak snadno podlehne lecjaké volební kampani. Od toho jste tu právě vy elita národa abyste normálním lidem v těchto zásadních okamžicích českých dějin otevírali oči.

Komentář ze dne: 17. 06. 2006 15:11:34     Reagovat
Autor: Kaplan
Mail: @
Titulek:

Z Á K O N ze dne 9. července 1993 o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky: Vědom si povinnosti svobodně zvoleného parlamentu vyrovnat se s komunistickým režimem, Parlament konstatuje, že Komunistická strana Československa, její vedení i členové jsou odpovědni za způsob vlády v naší zemi v letech 1948 - 1989, a to zejména za programové ničení tradičních hodnot evropské civilizace, za vědomé porušování lidských práv a svobod, za morální a hospodářský úpadek provázený justičními zločiny a terorem proti nositelům odlišných názorů, nahrazením fungujícího tržního hospodářství direktivním řízením, destrukcí tradičních principů vlastnického práva, zneužíváním výchovy, vzdělávání, vědy a kultury k politickým a ideologickým účelům, bezohledným ničením přírody, a prohlašuje, že ve své další činnosti bude vycházet z tohoto zákona. § 1 (1) Komunistický režim a ti, kteří ho aktivně prosazovali, a) upíral občanům jakoukoliv možnost svobodného vyjádření politické vůle, nutil je skrývat své názory na situaci ve státě a společnosti a nutil je veřejně vyslovovat svůj souhlas i s tím, co považovali za lež nebo zločin, a to perzekucemi nebo hrozbou perzekucí vůči nim samotným, jejich rodinám a blízkým, b) systematicky a trvale porušoval lidská práva, přičemž zvlášť závažným způsobem utlačoval některé politické, sociální a náboženské skupiny občanů, c) porušoval základní zásady demokratického právního státu, mezinárodní smlouvy i své vlastní zákony a prakticky tím postavil vůli a zájmy komunistické strany a jejích představitelů nad zákon, d) používal k perzekuci občanů všech mocenských nástrojů, a to zejména: - popravoval, vraždil je a žalářoval je ve věznicích a táborech nucených prací, při vyšetřování a v době žalářování vůči nim používal brutální metody včetně fyzického a psychického mučení a vystavování nelidským útrapám, - zbavoval je svévolně majetku a porušoval jejich vlastnická práva, - znemožňoval jim výkon zaměstnání, povolání nebo funkce a dosažení vyššího nebo odborného vzdělání, - zabraňoval jim svobodně vycestovat do zahraničí či vrátit se svobodně zpět, - povolával je k výkonu vojenské služby v Pomocných technických praporech a Technických praporech na neomezenou dobu, e) pro dosažení svých cílů neváhal páchat zločiny, umožňoval jejich beztrestné páchání a poskytoval neoprávněné výhody těm, kteří se na zločinech a perzekucích podíleli, f) spojil se s cizí mocností a od roku 1968 udržoval uvedený stav pomocí jejích okupačních vojsk. (2) Za spáchané zločiny a další skutečnosti, uvedené v odstavci 1 jsou plně spoluodpovědni ti, kteří komunistický režim prosazovali jako funkcionáři, organizátoři a podněcovatelé v politické i ideologické oblasti. § 2 (1) Zejména pro skutečnosti uvedené v § 1 odst. 1 tohoto zákona byl režim založený na komunistické ideologii, který rozhodoval o řízení státu a osudech občanů v Československu od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989, zločinný, nelegitimní a je zavrženíhodný. (2) Komunistická strana Československa byla organizací zločinnou a zavrženíhodnou obdobně jako další organizace založené na její ideologii, které ve své činnosti směřovaly k potlačování lidských práv a demokratického systému. § 3 Odpor občanů proti tomuto režimu, který ať již jednotlivě či ve skupině na základě demokratického přesvědčení politického, náboženského či mravního projevovali odbojem nebo jinou činností nebo vědomě a veřejně vyjadřovali, na území státu i v zahraničí, a to i ve spojení s cizí demokratickou mocností, byl legitimní, spravedlivý, morálně oprávněný a je hodný úcty. § 4 Každý, kdo byl komunistickým režimem nespravedlivě postižen a perzekuován a nepodílel se na skutečnostech uvedených v § 1 odst. 1 tohoto zákona, si zaslouží účast a morální zadostiučinění. § 5 Do promlčecí doby trestných činů se nezapočítává doba od 25. února 1948 do 29. prosince 1989, pokud z politických důvodů neslučitelných se základními zásadami právního řádu demokratického státu nedošlo k pravomocnému odsouzení nebo zproštění obžaloby. § 6 Soud na návrh zruší či zmírní trest uložený za trestný čin, na který se nevztahuje rehabilitace podle zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci, ve znění pozdějších předpisů, prokáže-li se během řízení, že jednání odsouzeného směřovalo k ochraně základních lidských a občanských práv a svobod ne zjevně nepřiměřenými prostředky. Pro účely tohoto řízení a následného odškodnění se přiměřeně použijí ustanovení § 4 a násl. zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci. § 7 Státní rehabilitační dluhopisy, vydané občanům, kteří mají nárok na odškodnění podle § 23 odst. 5 zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci, jsou splatné do konce roku 1995. § 8 Vláda je zmocněna, aby nařízením napravila některé křivdy spáchané na odpůrcích komunistického režimu a na osobách, které byly postiženy jeho perzekucemi, v oblasti sociální, zdravotní a finanční. § 9 Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. srpna 1993. Uhde v. r. Havel v. r. Klaus v. r. Dále Trestní zákon 140/1961 § 261a Kdo veřejně popírá, zpochybňuje, schvaluje nebo se snaží ospravedlnit nacistické nebo komunistické genocidium nebo jiné zločiny nacistů nebo komunistů proti lidskosti, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta.

   Komentář ze dne: 22. 10. 2006 09:50:06     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re:

Velmi dodatečně děkuji za cenná fakta, a to jakémukoli Kaplanovi. Ale jestli je to \"ten\" Kaplan, Karel, autor např. Dějin komunistického Československa, tak děkuji i za všechny knihy a přeju zdraví, zdraví, zdraví.

Komentář ze dne: 08. 10. 2006 17:27:52     Reagovat
Autor: jirka
Mail: jiri.moucka@seznam.cz
Titulek: 13 let

POřiznám se, že mi bylo 13 let, když jednoho rána máma vstala a plakala. Přijely tehdy bratrské komunistické tanky. Já jsem si do večera srovnal v hlavě důsledky a na svém postoji jsem dodnes nemusel nic změnit, leda snad, že důasledky toho svinstva byly ještě horší a ovlivnikly silně životmůj a mých rodičů.

   Komentář ze dne: 01. 06. 2007 21:56:16     Reagovat
Autor: Kapr
Mail: prybka@quick.cz
Titulek: Re: 3 roky

Mně byly 3 roky, ale mám z té doby velmi nepříjemnou vzpomínku, jak mne maminka svírala v náručí a plakala, když kolem projížděly tanky. Tenkrát mi nic nemohlo být jasné a pak mne rodiče \"chránili\" tím, že se o tom nikdy a nijak nezmínili. Je hrozivé, když rodiče dětem nevypráví, co zažili, aby je ochránili. Normální je přece předávat zkušenost tím, že se vypráví, co bylo. Ta doba byla, jako lidé, kteří ji utvářeli: zrůdná. Reálný socialismus se nedopouštěl žádných chyb. Byl zrůdnou chybou sám o sobě.

Komentář ze dne: 23. 07. 2007 08:06:41     Reagovat
Autor: b
Mail: @
Titulek: Jen pro úplnost - vrátili

\"Když komunisté vyhráli, vzali téměř všechno všem.\" Přidávám: A zase jim to vrátili, formou státního vlastnictví, jak známo. I když to špatně fungovalo v mnoha ohledech, v jiných zase dobře. Jen pro úplnost. Rozkradení majetku vypadá jinak. Když jsme něco kradávali, říkávali jsme tomu \"znárodnění\". Až později se ukázalo, že krádež je, když si to vezme jeden, ponechá pro sebe a případně s tím uteče do ciziny.

Komentář ze dne: 03. 09. 2007 20:25:49     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek:

Promiňte, ale myslím, že vám komunisté pochroumali zdravý selský rozum. Krádež je prostě krádež a když vám někdo vezme to, co je jen vaše, bude vám úplně jedno, jestli si to nechá sám nebo jestli to rozdělí tisíci jiným. A krádež ověnčená marxisitickými kecy a ohlídaná státem a jedinou vševládnoucí státní stranou není o nic méně hnusná, než když jedinec vytuneluje banky a zdrhne do zahraničí. My se musíme snažit vybudovat společnost, kde krádež bude podle zákona i podle obecného povědomí nemravná. Jako je třeba v Anglii.

Komentář ze dne: 06. 04. 2008 20:33:17     Reagovat
Autor: Pamětník
Mail: pametnik@pamet.cz
Titulek: Lžou nám zas

Scípalo se za první republiky na podvýživu a děcka po tisích na nemoci protože nebylo na léky a na doktora, zatímco kapitalisti si žrali a ožírali držky. To je pravda ze které komunisti vytěžili po pětačtyřicátém

Komentář ze dne: 26. 06. 2008 23:49:11     Reagovat
Autor: Honza
Mail: @
Titulek: Jirka je trochu trapný

Jirka je trochu trapný, ale má na to právo. Staly se mu křivdy a tak je nutné ho omluvit, když místo novinářsky kvalifikovaného psaní o tématu se nechává unést podjatostí a nenávistí k myšlence komunismu i ke Grebeníčkovi.

Komentář ze dne: 28. 08. 2008 22:25:47     Reagovat
Autor: Otta
Mail: @
Titulek: Jirka Černý je hloupě ideologický

Jirka Černý je hloupě ideologický, podle jeho logiky lžou všichni a vždycky a všecko dobré je vždycky taky špatné. Jo slyšel jsem lhát Havla, že není nepřítel socialismu a že nebude restituovat. A nakonec z hladu, když restituoval stamiliony si ještě vyžebral kancelář a královský papalášský důchod na státní útraty. A v době krize na Balkáně řval, že je třeba bombardovat Bělehrad a ani nekvíkl, když ty boby humanitárně mířily především na civilní objekty a na civilisty. O čem mnozí lhali, Jirka Černý lže znova.

   Komentář ze dne: 11. 10. 2021 06:13:49     Reagovat
Autor: Karel Ševčík - Prax69
Mail: karel.sevcik@tiscali.cz
Titulek: Re: Jirka Černý je hloupě ideologický

Otto, lžete a vymýšlíte si Vy. Nikdy a nikde neřekl, že "lžou všichni a vždycky a všecko dobré je vždycky taky špatné." Václav Havel nikdy neřekl "že není nepřítel socialismu a že nebude restituovat." Dostal s bratrem zpět to, co patřilo jejich rodině. Ze zákona. Otto, nikdy se nestalo, že by někde pan prezident Havel "řval, že je třeba bombardovat Bělehrad a ani nekvíkl, když ty boby humanitárně mířily především na civilní objekty a na civilisty." To jste si vy lháři hloupý vymyslel. A na závěr , Vy pablbe, Jiří Černý nikdy nelhal.

Komentář ze dne: 11. 10. 2021 06:04:24     Reagovat
Autor: Karel Ševčík - Prax69
Mail: karel.sevcik@tiscali.cz
Titulek: Konečně. . . komáři zmizeli z parlamentu

Dnes je 10, 10, 2021 - A teprve v těchto volbách se komunisté poprvé nedostali do sněmovny. Poprvé zdechli na nazájem voličů. A to v roce 100. založení této zločinecké organizace.

Přidat nový komentář

 
 
 
 bullet  Nejčtenější články
O velikém štěstí být chv
Betlemanie česky i slove
Všímám si lidí, z nichž
Prohrává vkus
Albové zrcadlo Radůzina
Za černými brýlemi rocko
Král Václav jedna ruka j
Zpěvačky soudím taky
Blábol léta v Harmonii
Přechytračíme i USA?
 bullet  Doporučujeme
17.8.2023 v 87 letech ze
Vojcek byl plný leteckýc
Maximální úspěch Glassov
Nejpohlednější operní in
Turandot nevítězí jen fo
Soňa Červená ovoněla pra
Sezona přenosů skončila
Háček Jana Spáleného je
Karel Kryl byl první vel
Sedmé nebe Jiřího Černéh
 bullet  Nejdiskutovanější
Moje pořady v roce 2022 (323)
Naše vypálené iluze (109)
Moje knížky - dostupnost (102)
WWW adresy klubů, kamarádů... (73)
Co Gottwald vylhal, o tom lže Grebeníček znova (66)
Kamarád i dezertér (65)
Přechytračíme i USA? (60)
Čunek neví, kde začíná politikova osobnost (48)
České dějiny viděné jinak než Václavem Klausem (45)
Prohrává vkus (41)
 bullet  Přečtěte si
Kritik bez konzervatore
 bullet  Doporučuji WWW
Nakladatelství
Kluby
Hudební servery
Blogy
Osobnosti
Ostatní


Inzerce:  Bazar · Byty · Seznamka · Zaměstnání    
Magazín:  Nacerno.cz     Volný čas:  Rande · Seznamit · Novina · Horoskopy
Další informace:  Reklama · Napište nám     Správce:  © 2003 - 2020 TANGER infosystems s.r.o.


TOPlist