Komentáře ke článku: Ať byl Miroslav Moravec cokoli, baryton určitě ne
Komentář ze dne: 31. 03. 2009 11:52:49 Reagovat
Autor: Pavel Cikán
Mail: @
Titulek: Ať už
Ať už byl Moravec cokoli, Miroslavec určitě ne. |
|
| Komentář ze dne: 01. 04. 2009 11:01:12 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Ať už
Děkuji za upozornění a omlouvám se, pane Cikáne. Pro oči nevidím a hanba mě fackuje. |
|
Komentář ze dne: 03. 04. 2009 22:31:59 Reagovat
Autor: Karel Kozel
Mail: @
Titulek: Zdravice
Ahoj Honzo, zdraví Karel. Zase v převleku ? |
|
Komentář ze dne: 06. 04. 2009 13:47:20 Reagovat
Autor: fo-ol
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: vyska a barva
zdravim, tak Moravce bych urcite barytonem nenazval, ale jinak musim rici ze z hlediska mne jakozto posluchace je skutecne tezke odlisit u zpevaku vysku tonu od barvy - svetle hlasy typu beatles mi zkratka zni vys nez doopravdy jsou - existuje nejaka pomucka jak se nenechat takto osalit? a jaky hlas je napr. Petr Fiala? zni mi velice vysoko (koneckoncu zpivat si s nim je casto nemozne) ale neni to opet jen barvou? dekuji za pripadnou reakci.
jinak jsem prave podruhe docetl kritika bez konzervatore - mile cteni, jen mne mrzi vase kategoricke ne na moznost sepsani knihy. nerysuje se ani sance na nejake "best of Cerny" z clanku pro Melodii (a nejen tu) na zpusob Tezkyho narezu? |
|
| Komentář ze dne: 08. 04. 2009 10:26:02 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: vyska a barva
Především není nutné, aby každý posluchač pojmenoval druh hlasu, který se mu líbí; stačí, když v něm najde zalíbení. Od toho, aby se v tom vyznali, jsou tu kritici. Je ovšem trapas, když renomovaní publicisté píšou o zvučném barytonu Johnnyho Cashe nebo Miroslava Moravce. - Lennon s McCartbneym byli tenorbarytony, ale u nich se vůbec nehodí tuhle terminologii používat. Zpívali neskutečně vysoko hlavně proto, že používali fistule. Paul s ní šel o kvartu výš než céčkar Pavarotti, až na dvoučárkované f. Ale zdůrazňuju: Pavarotti vše zpíval plným hlasem! - Petr Fiala je takový klukovský baryton...když už. - Knížku Best of Černý pilně připravuje Jarosdlav Riedel, možná dokonce vícedílnou. Mají tam být články nejen z Melodie, Rock&Popua Folk&Country, ale i z dalších časopisů. |
|
| | Komentář ze dne: 08. 04. 2009 11:47:39 Reagovat
Autor: fo-ol
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: Re: vyska a barva
dekuji za vycerpavajici (a potesujici) odpoved! samozrejme ze neni nutne aby bezny posluchac umel pojmenovat druh hlasu, stejne jako neni nutne aby louskal miliony publikaci o hudbe, ale kdyz uz ho to bavi... :) jeste jednou dik |
|
| | Komentář ze dne: 14. 04. 2009 13:52:27 Reagovat
Autor: Petr Potůček
Mail: petr.potucek@email.cz
Titulek: Re: Re: vyska a barva
Mno... Lennon s McCartneym měli plným hlasem docela slušný rozsah, takže se to hůře škatulkuje, ale Paula (Sir snad opomine jednorázové tyknutí) bych osobně zařadil již k tenorům. Co se týká pana Fialy, tak toho bych z této společnosti s dovolením vyřadil (já si to můžu dovolit :-). A co takový Karel Kryl? Rozsah bezmála 2,5 oktávy... teda za mlada (pěkně je to slyšet na skladbě "Prsten s kamejí", nepletu-li se v názvu). Jinak se mějte skvěle a někdy třeba na Lužáku. :-) |
|
| | | Komentář ze dne: 03. 05. 2009 17:57:57 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re: vyska a barva
Taky se mějte skvěle, ale jednak už na Lužák nejezdím, jednak bysme i tam potřebovali k posouzení Krylova rozsahu přehravač a nějaký hudební nístroj. (Nemám absolutní sluch.) V Prstenu s kamejí sice Kryl nahoře zpívá úctyhodné fis´, ale od toho nejde dolů ani dvě oktávy, natož dvě a půl. Plným hlasem měl zamlada poctivé dvě oktávy a možná sekundu navíc. To bylo i tak hodně. - Pokud jde o určování typu hlasu, nevyřazoval bych nikoho, ani Petra Fialu. Určení přece není žádné hodnotové označení. |
|
| | | | Komentář ze dne: 08. 05. 2009 22:36:06 Reagovat
Autor: Petr Potůček
Mail: petr.potucek@email.cz
Titulek: Re: Re: Re: Re: vyska a barva
Dobrý den. S Lužákem máte samozřejmě pravdu: už to dávno není, co to bejvávalo; snad ještě Moravská... Co se týká písně Prstenu s kamejí s pokorou mně nevlastní přiznávám, že máte zase pravdu. Nevím proč, ale měl jsem pocit, že počáteční Čajkovského motiv zpívá Kryl o oktávu níž. Můj omyl. No, nicméně jsem nelenil a projel jsem celý Krylův zpěvník (Písně Karla Kryla od A až do Ž, ISBN 80-85648-12-1), a protože si Kryla hraji na kytaru už nějakých 25 let a myslel jsem si že ho "znám" (vím, kdy a kde se "škrtím" :-)), chtěl jsem si rozsah ověřit. Vy jste mě ale nachytal na hruškách. Tedy, co jsem si sám pro sebe zjistil: Kryl dává v mnoha písních jako nejnižší tón bez problémů Éčko (v písničce Atlantis je dokonce ES); nejvyšší doložený tón je áčko' (píseň Bílá hora). Píseň pro Zuzanu neberu jako směrodatnou (háčko'), protože tam je, podle mě, falset (střílím od pasu). Takže mně to vychází 2 oktávy +- kvinta, ale samozřejmě vím, že se jedná o Krylovy extrémní hlasové polohy, a tedy mi nezbývá, než Vám dát opět za pravdu co se týče dvou oktáv + sekunda (už potřetí ? :-). Protože vycházím z not (CD mám momentálně někde zahrabané), předpokládám, že v Prstenu s kamejí (Vaše zmíněné fis') má Kryl podladěnou kytaru o půltón (v notách je géčko'), což by nebylo nic neobvyklého. Inu, holt jste profík -- klobouk dolů! :-) S čím s Vámi ale nemohu souhlasit (v dobrém :-), a patrně se asi zase mýlím, s hodnocením hlasů typu pana Fialy (popř. Rogera Waterse, ať nezůstáváme jenom na českém písečku). O našem kokršpanělovi Vilíkovi, kterého mám moc rád, bych si třeba netroufnul povědět, že je to typický baryton. A to jednoduše proto, že o něm neuvažuji jako o zpěvákovi. A přitom má hlas jako zvon! :-) Děkuji a mějte se výborně! PS: Hm... tak mě napadlo (opravdu post scriptum! :-); nestálo by za to, udělat pořad "o hlasech", pokud už něco podobného nemáte? Určitě bych na podobný "vzdělávací" pořad velmi rád zašel! |
|
| | | | | Komentář ze dne: 14. 05. 2009 19:04:47 Reagovat
Autor: fo-ol
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: vyska a barva
na takovy porad ("o hlasech") bych take s chuti zasel! urcite by stalo za uvahu.
muzete mi vysvetlit proc o petru fialovi neuvazujete jako o zpevakovi? me se (prave jako zpevak) moc a moc libi! |
|
Komentář ze dne: 09. 06. 2009 22:09:14 Reagovat
Autor: Petr Potůček
Mail: petr.potucek@email.cz
Titulek: Čajkovskij
Jak jsem se tak letmo zmínil, že Kryl použil ve své písni Čajkovského motiv z klavirního koncertu B mol, tak jsem se podíval do not (a v hlavě si předzpíval) - ono je to vlastně v H mol! Nechci samozřejmě rozvířit dnes už asi neplodnou diskusi o rozdílu značení (anglosaské versus německé) co se týče Bb, B, H. Ale když se podívám do wiki-čajkovskij, tak tam je: 1874–1875: Klavírní koncert č. 1 b-mol, Op. 23 ale také 1885: Symfonie Manfred h-mol, Op. 58. Takže je problém ve dvojím značení stupnic? Jistě - znalci vědí. Já ale ne. Slyším H moll... Nebo se pletu? Opět? :-) |
|
Přidat nový komentář
|