Nacerno.cz

              

Komentáře ke článku:
Písničkářský exil začal devítkami Karla Kryla

Komentář ze dne: 08. 09. 2009 12:27:05     Reagovat
Autor: Vladimír Milevský
Mail: @
Titulek: Gott a Kryl

Gottův výrok mě docela pobavil. Ale co se týče písničkářů, tak věta o tom, že se nikdo z nich neživil na Západě svým disidentstvím, se nehodí právě na Kryla, který měl, pokud vím, v RFE velice slušné živobytí - čímž netvrdím, že by na tom bylo něco špatného.

Komentář ze dne: 10. 09. 2009 13:59:40     Reagovat
Autor: Peter Smatana
Mail: @
Titulek: ale

nakoniec si Karlovia v 89´ zaspievali na balkóne hymnu taže sa vlastne nič nestalo...

   Komentář ze dne: 12. 09. 2009 19:10:13     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: ale

Napsal jsem to a řekl snad dvacetkrát, ale kvůli panu Smatanovi tedy znova: se společnou hymnou obou Karlů souhlasím dodnes. Nic tehdy ještě nebylo vyhrané, situace mimo Prahu - například v Ostravě - byla špatná, komunisté měli mocenské síly, lidé se báli. Vedení Občanského fóra počítalo s tím, že když v ČT - která konečně začala demonstrace z Václavského náměstí vysílat - uvidí celá republika na jednom balkóně Gotta a Kryla, bude te signál, že už jde rudoch opravdu od válu, jinak by vystpupení takové dvojice nebylo možné. Vaše sarkastické "takže sa vlastne nič nestalo" považuji, pane Smatano, za opožděné a laciné.

      Komentář ze dne: 14. 09. 2009 08:06:28     Reagovat
Autor: Vladimír Milevský
Mail: @
Titulek: Re: Re: ale

Ano, souhlasím s tím, že za tehdejší situace bylo pozitivně vnimáno vše, co nasvědčovalo tomu, že komunisti opravdu končí. Takhle se musí brát i společné vystoupení nár. umělce s exulantem, i když to dnes může působit sebebizardněji.

      Komentář ze dne: 14. 09. 2009 18:47:17     Reagovat
Autor: V. Klimt
Mail: @
Titulek: Re: Re: ale

Na druhou stanu je třeba říci, že kdyby se zmíněné vystoupení neuskutečnilo, tak by to na vývoj událostí nemělo sebemenší vliv (a také nemělo) a Kryl by neměl doživotní trauma.

      Komentář ze dne: 14. 09. 2009 20:42:51     Reagovat
Autor: Peter Smatana
Mail: @
Titulek: Re: Re: ale

sarkastické - áno, presne, oneskorené - tak hovorme o histórii tak cca 5 rokov dozadu aby to nebolo oneskorené a lacné - ??? tak to sa vlastne medzi 69 a 89 ozaj nič nestalo akurát jeden bol v exile a druhý tu zaspieval na plese MV, tu niečo predniesol v ND ale vcelku to mal ťažšie než V. Havel, nepovažoval K. Kryl to za svoju velkú chybu ?

         Komentář ze dne: 15. 09. 2009 08:06:42     Reagovat
Autor: Vladimír Milevský
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re: ale

To je sice pravda, ale v té době opravdu nikdo nepřemýšlel nad tím, jak se bude nějaké improvizované vystoupení na tribuně hodnotit za dvacet let (a asi taky nikoho nenapadlo, že nějaký Gott bude za dvacet let vůbec ještě někoho zajímat).

         Komentář ze dne: 14. 09. 2009 23:15:49     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re: ale

Kryl považoval za svou chybu, že ho "Havel s Černým ukecali." Já ho neukecal, když jsem za ním přišel, už se s Gottem domlouvali na tónině. Ale kdyby se ještě nedomluvili, poprosil bych ho, abych s Gottem tu hymnu zazpíval. Víc nemám, co bych k tomu dodal. Nechávám vám poslední slovo. Jste spokojený?

         Komentář ze dne: 25. 09. 2009 11:54:43     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re: ale

Věcně: Gott v ND nic nepřednesl (nýbrž v Divadle hudby) a o zpívání na plesu MV nic nevím. Vy ano? Kdy a kde? Na podstatě vašeho názoru to nic nemění, přesto bych rád na těchto stránkách pokud možno zachoval faktografickou přesnost.

Komentář ze dne: 10. 09. 2009 20:09:16     Reagovat
Autor: Milan Lahoda
Mail: @
Titulek: Pro úplnost

Kryl byl slušně placen ve Svobodné Evropě pouze sedm ze svých dvaceti let exilu (roky 90-91 nepočítám, to vydělával koncerty a deskami mnohem víc než v RFE). Přes třináct let 1969-1982 byl pouze volným spolupracovníkem stanice a placen byl dost mizerně. To jen pro úplnost.

Komentář ze dne: 12. 09. 2009 19:18:53     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek:

K úplnosti finanční ještě poznámka tak říkajíc dramaturgická: Kryla nekvalifikovalo k jeho zaměstnání ve Svobodné Evropě předchozí omezování komunistickým režimem, ale profesionalita hudební, textařská, zpěvácká, komentátorská a dramaturgická. (Mimochodem: Kryl zprvu pracoval v RFE na plný úvazek ve sportovní redakci.) Jinak souhlasím s názorem, že by "na tom nebylo nic špatného." Dokonce jsem dodnes nepochopil, proč RFE nezaměstnala Kryla na plný úvazek okamžitě. Získala by několikanásobného profesionála.

Přidat nový komentář

 
 
 
 bullet  Nejčtenější články
O velikém štěstí být chv
Betlemanie česky i slove
Všímám si lidí, z nichž
Prohrává vkus
Albové zrcadlo Radůzina
Za černými brýlemi rocko
Král Václav jedna ruka j
Zpěvačky soudím taky
Blábol léta v Harmonii
Přechytračíme i USA?
 bullet  Doporučujeme
17.8.2023 v 87 letech ze
Vojcek byl plný leteckýc
Maximální úspěch Glassov
Nejpohlednější operní in
Turandot nevítězí jen fo
Soňa Červená ovoněla pra
Sezona přenosů skončila
Háček Jana Spáleného je
Karel Kryl byl první vel
Sedmé nebe Jiřího Černéh
 bullet  Nejdiskutovanější
Moje pořady v roce 2022 (323)
Naše vypálené iluze (109)
Moje knížky - dostupnost (102)
WWW adresy klubů, kamarádů... (73)
Co Gottwald vylhal, o tom lže Grebeníček znova (66)
Kamarád i dezertér (65)
Přechytračíme i USA? (60)
Čunek neví, kde začíná politikova osobnost (48)
České dějiny viděné jinak než Václavem Klausem (45)
Prohrává vkus (41)
 bullet  Přečtěte si
Kritik bez konzervatore
 bullet  Doporučuji WWW
Nakladatelství
Kluby
Hudební servery
Blogy
Osobnosti
Ostatní


Inzerce:  Bazar · Byty · Seznamka · Zaměstnání    
Magazín:  Nacerno.cz     Volný čas:  Rande · Seznamit · Novina · Horoskopy
Další informace:  Reklama · Napište nám     Správce:  © 2003 - 2020 TANGER infosystems s.r.o.


TOPlist