Nacerno.cz

              

Vydáno 16.07.03 O kultuře a hudbě->Hudební nahrávky

Dylan s japonskou precizností
V brožuře je to vedle neznámých fotografií z prvního Dylanova nahrávání také všech šestnáct textů (i v angličtině), což u autora navrženého na Nobelovu cenu za literaturu přijde zvlášť vhod. Výběr samotný pak zpochybňuje pověru, že po deset let starém trojkompaktu The Bootleg Series (s takřka shodným označením 1961-1991) a jeho anglickém pokračování Live 1966 už nelze k Dylanovým nahrávkám dodat nic podstatného.

Neznámý japonský dramaturg sice na začátek předsunuje – jakoby na žádost ješitné firmy – jeden ze tří loňských snímků z Portsmouthu, potom však už chronologicky mapuje Dylanovu kariéru. Dvacetiletý mladík se cestou z rodného Severu ještě stavuje v Minneapolisu (lidová Wade In The Water), příští rok zpívá v newyorském klubu Gaslight (další lidová Handsome Molly) a tři roky nato koncertuje v Sheffieldu (To Ramona). Tato poslední ze tří akustických nahrávek pochází z filmového dokumentu Don´t Look Back a legitimuje čtyřiadvacetiletého Dylana jako zpěváka, kytaristu i harmonikáře natolik sebevědomého, že během britského zájezdu nepozval svou slavnější přítelkyni Joan Baezovou vůbec k mikrofonu. K rockovému snímku z Manchesteru (I Don´t Believe) – prvnímu z pouhých čtyř, které jsou relativně známější – je alespoň přidán navíc Dylanův sarkastický úvod. Z roku 1968 sledujeme Dylanovo první veřejné vystoupení po motocyklové havarii (Grand Coulee Dam z Pocty Woodymu Guthriemu), o šest let později jeho první turné (Knockin´ On Heavens Doors z alba Before The Flood).
Jako na dotvrzení staršího názoru encyklopedisty Peta Gammonda, že „prakticky na každém albu přišel s nějakým novým pěveckým stylem“, Dylan ve filmu Renaldo a Clara (1975) odlehčuje k nepoznání hit It Ain´t Me, Babe a mezi písničkami založenými na hlubokých, vícevrstevnatých významech jako jsou Dead Man, Dead Man, Dignity (z MTV Unplugged asi skutečně nejlepší) a závěrečná Things Have Changed takřka napodobí bezstarostného Paula McCartneyho (Country Pie).
Málo platné, i Japonci svému Dylanovi rozumějí. Jejich firemní výběr by mohl se ctí podepsat kdokoli z amatérských nadšenců, kteří za Dylanem jezdí všude, kam se hne a všechno nahrávají.




Publikováno: 8.9.2001

Zdroj:    
Autor: Jiří Černý   

Vytisknout článek  Vytisknout

Diskuse na téma: Dylan s japonskou precizností
(počet příspěvků: 0, poslední: )

 
 
 
 bullet  Nejčtenější články
O velikém štěstí být chv
Betlemanie česky i slove
WWW adresy klubů, kamará
Prohrává vkus
Všímám si lidí, z nichž
Albové zrcadlo Radůzina
Za černými brýlemi rocko
Král Václav jedna ruka j
Zpěvačky soudím taky
Blábol léta v Harmonii
 bullet  Doporučujeme
Soňa Červená ovoněla pra
Sezona přenosů skončila
Háček Jana Spáleného je
Karel Kryl byl první vel
Sedmé nebe s Olmerovou a
Wagner skladatel opět př
Donizetti plný gagů a te
Český rozhlas o mně třik
Roberto Alagna umocní ka
Nový něžný vzkaz písničk
 bullet  Nejdiskutovanější
40 let bez výmluv - Nad poetickým rockem C&K Vocalu (967)
Český pop žije (417)
Kdy a kam za Jiřím Černým v roce 2019 (310)
Naše vypálené iluze (109)
AKTUÁLNĚ! - VE ŠVANDOVĚ DIVADLE 3X VÁCLAV NECKÁŘ (99)
WWW adresy klubů, kamarádů... (73)
Kamarád i dezertér (65)
Přechytračíme i USA? (63)
Co Gottwald vylhal, o tom lže Grebeníček znova (63)
Čunek neví, kde začíná politikova osobnost (48)
 bullet  Přečtěte si
Kritik bez konzervatore
 bullet  Doporučuji WWW
Nakladatelství
Kluby
Hudební servery
Blogy
Osobnosti
Ostatní


Inzerce: Inzeráty a inzerce zdarma · Bazar · Antikvariát · Mimibazar · Byty · Stroje · Seznamka · Zaměstnání   
Magazín: Nacerno.cz    Volný čas: Rande · Rychloseznamka ··Fotoalbum · Horoskopy
Další informace: Reklama · Napište nám    Správce: © 2003 - 2017 TANGER infosystems s.r.o.

TOPlist