Komentáře ke článku: První načuhoval Železný
Komentář ze dne: 03. 10. 2005 10:31:15 Reagovat
Autor: Javořice
Mail: @
Titulek: Od kulturního barbara
Hezký příspěvek vycházející dva dny po zvýšení televizních poplatků. Pane Černý, potřebujete ke svému životu televizní přijímač? Já tedy ne! K životu mi stačí trocha hudby a 36 000 svazků v naší obecní knihovně. Ani vládní (\"veřejnoprávní\"), ani komerční stanice mě neoslovují. Za to jsem trestán tím, že od tohoto měsíce musím za tento svůj kulturní nedostatek platit 100 korun. Případně ve svém volném čase sepsat jakési čestné prohlášení a doručit je zatím neznámo kam. Děkuji za to především vládním poslancům a jejich kolegům z tábora pravdy a lásky (např. p. Fišerové)! Máš elektrickou přípojku. Tak plať nebo dokaž, že přijímač nemáš! Rozhlasové poplatky považuji za potřebné, jelikož ČRo mi nabízí stanici Vltava a ta mi dává za víc než těch směšných 45 Kč.
Myslím, že toto by bylo zajímavější téma ke glosování, než otírání se o nějakého p. Železného či noviny Blesk. Mimochodem nepíše tam další borec z tábora pravdy a lásky, herec Kraus?
Tož se mějte pěkně a všímejte si i podstatnějších věcí kolem sebe!
|
|
| Komentář ze dne: 03. 10. 2005 14:30:33 Reagovat
Autor: huhu
Mail: @
Titulek: Re: Od kulturního barbara
\"Javořice\" máte pravdu v tom, že na soukromé TV se nikdo nemusí dívat a nemusí jim a přifařeným povinně platit živobytí. A soukromé TV na rozdíl od ČT ze svého zisku přispívají státu do rozpočtu.
Pane Černý, měl byste se zamyslet z jakých peněz vás ČT platí. Nebyly by ty od Novy či Primy poctivější ?
Pokud jde o soukromé české TV, již dnes jich je řada seriozních a lepších nežli ČT na kabelu i satelitu. Nedivím se, že ČT, Nova i Prima tak brání svůj monopol a brzdí digi DVB-T vysílání. Myslím, že v době internetu, digitalizace a možnosti vysílat mnoho TV programů vládní vlnky netřeba
Pane Černý těším se na nějaký Váš článek o hudební scéně, ty opravdu rád čtu. Vaše politické psaní považuji za slabé. |
|
| Komentář ze dne: 03. 10. 2005 19:43:07 Reagovat
Autor: petr havelka
Mail: @
Titulek: Re: Od kulturního barbara
Javořice, vážený pane, píšete \" K životu mi stačí trocha hudby a 36 000 svazků ve vaší obecní knihovně a víc nepotřebujete.\" Ty svazky pravděpodobně nakoupila obec, možná s pomocí sponzorů, určitě na to padla část daní s rozpočtu obce. Komerční knihovnu byste asi těžko pohledal. Ona sama představa komerční knihovny je zajímavá. Už vidím ty nekonečně zaplněné regály, svazky červených knihonovel, sem tam říznuté řadou Harry Potterú, knihovnice by mohla být do půl těla a každou chvilku by na vás z regálu vyjela reklama na prací prášek. Vlastně i v obecní knihovně najdete červené svazky, detektivky i toho Harry Pottera, v rámci veřejné služby.
Knihovny zřejmě nebudou pro zisk to pravé. Ona televize veřejné služby neboli ČT, je potřeba. Pořady typu literární revue 333, byste jako aktivní čtenář mohl uvítat. Dovíte se v nich o novinkách nebo vám poslouží tipem na další dobré počtení.
Televize veřejné služby je rovněž potřebná z mnoha jiných důvodů, pro menšiny, pro alternativy, pro starší, pro mladší atd.
Ze všeho nejlépe uděláte, když se jako já podíváte na stránky ČT na odkaz ČT v souvislostech. Dovíte se jak je to s televizí veřejné služby ve světě, jak vyspělém, kde to mají léty prověřené, tak i u našich nejbližších sousedů, kteří mají podobnou historickou zkušenost. |
|
| | Komentář ze dne: 04. 10. 2005 09:38:16 Reagovat
Autor: Javořice
Mail: @
Titulek: Re: Re: Od kulturního barbara
Pane Havelko! S nákupem knih respektive s částkou na nákup určenou, musí souhlasit obecní zastupitelstvo. A to je pro mě mnohem průhlednější, než televizní rada a organizace, které rozhodují o finančních tocích směrem do ČT. Půjčovné činí pro pracujícího 100 Kč ročně, tj. 12krát méně než platba za televizi. Je to možná dáno i tím, že spoustu knih věnovali knihovně sami občané obce a rodáci. Výběr knih je velmi slušný i když se tam samozřejmě vyskytuje i brak. Souhlasím s Vámi, že na ČT jsou i velmi hodnotné a potřebné pořady. Pouze jejich podíl není asi na té úrovni, jakou bych od skutečně veřejnoprávního média očekával. Je to asi tím, že ČT má jen dva programy. Nezlobte se na mě, ale program pro náročného diváka by nemusel vysílat hokej, fotbal, olympiádu atd. Snad se to zlepší, až dojde k digitalizaci. Tedy pokud je u nás síla, která celou věc urychlí. |
|
| | | Komentář ze dne: 04. 10. 2005 11:21:04 Reagovat
Autor:
Mail: @
Titulek: Re: Re: Re: Od kulturního barbara
Javořice Vážený pane, souhlasím s Vámi, zejména v tom, že ČT má co zlepšovat. Jen nerozumím pojmu náročný divák. Znamená to, že náročný divák sleduje v televizi koncerty vážné hudby nebo záznamy divadelních inscenací a při hokejovém přenosu zvrací. Určitě by se našel interpret vážné hudby, který je vášnivým hokejovým fanouškem nebo ulítává na akčních filmech. Na tom, že někdo sleduje v televizi operu, přece není nic náročného. Dělá to proto, že ho to baví a obohacuje. Zároveň může být rybářem a bez pořadu o rybách nedá ani ránu. |
|
Komentář ze dne: 06. 10. 2005 13:55:02 Reagovat
Autor: Egon Ervín
Mail: @
Titulek: Nezastávejte se soupeře a přejte vlastním.
Myslím, že Jandákovi a Železnému neměříte stejným metrem. Po tolika letech si nemohu být jist pamětí ani zdroji informací, ale angažovanost Železného v reportáži o nemocném Havlovi byla méně přímočará, než naznačujete (vzpomínám si na informace o hysterické scéně na novácké poradě po odvysílání a slyšel jsem, že soukromě padla i omluva). Že své knechty na veřejnosti hájil a za NOVU byl odpovědný, s tím nepolemizuju, ale rozumím tomu.
Pokud byste takto jednoduše chtěl posuzovat i invektivy na Paroubkovu a Jandákovu knedlíkovitost (Pavlatu jsem nečetl), neměl byste se čeho zastávat (navíc, Churchill nevedl volební kampaň v TV a chce se mi dodat, že měl i jiné soupeře, než mají ti dva). Možná, že Churchill byl mnoha Britům protivný, ale srovnávat jeho válku s bojem Paroubka? Ostatně po nedávné zprávě o Jandákově poradci Kučerovi je vymalováno, že?
Mimochodem, ať už Železný kazil vkus jak chtěl (díky za MASH...), nic tak nevkusného jako jmenování bývalého komunistického cenzora poradcem ministra kultury bych od něj nečekal. A Železný premiérem by se jistě nechlubil, že na dovolené ve Francii vytáhne za večer litr jabčáku. (Já vím, není to moc, ale jaký by to byl pokrok po posledních čtyřech premiérech!) Ať už je jaký chce, na fackovacího panáka je ho škoda.
P.S. Možná to do této rubriky nepatří, ale všiml jsem si, že Železného jako strašáka používáte dost často, tak mi to nedalo. |
|
| Komentář ze dne: 15. 10. 2005 20:41:17 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Nezastávejte se soupeře a přejte vlastním.
Nic nenaznačuji, napsal jsem to konkrétně, tudíž kontrolovatelně. Železný byl ředitelem Novy a \"akce Havel v nemocnici\" by bez jeho svolení byla neuskutečnitelná. Jak ji obhajoval, jsem citoval přesně. Tak jaká \"angažovanost méně přímočará, než naznačujete\"? Já něco \"naznačoval\"?
Respektuji vaše právo vidět Železného zcela jinak než já, ale přece jen bych vás prosil, když se podivujete nad mým příměrem k Churchillovi, kdybyste se obtěžoval a přečetl si, s čím že to polemizuji. (Pavlatu.) Pak by vám to třeba nepřipadalo tak jednoduché. A s tím nemá Kučera nic společného. (Dávno jsem o něm psal v Divadelních novinách. Vadil mi jako člen televizní rady. Tam měl rozhodovací hlas. U ministra ho nemá; tam rozhoduje ministr sám.)
Z toho, že i tak přemýšlivý člověk, za jakého vás považuji podle tónu polemiky, je schopný už dopředu považovat Železného za lepšího premiéra než byl například Špidla (podle pařížského tisku jeden z mála nezkorumpovaných českých politiků), jsem sice roztrpčený, ale třeba oba - vy i já - časem spočteme své chyby a zmoudříme.
|
|
Přidat nový komentář
|