Nacerno.cz

              

Komentáře ke článku:
Vyhaslé hvězdy zpěv

Komentář ze dne: 03. 07. 2006 10:25:12     Reagovat
Autor: Honza Hokeš
Mail: jhokes@seznam.cz
Titulek: Riders On The Storm

Milý Jiří Černý, velmi rád čtu vaše články, jste pro mě mězi českými kritiky jednička. S potěšením jsem si přečetl v dnešních Lidovkách vaše Poslední slovo o Jimu Morrisonovi a vidím, že visí i na vašich stránkách. Mám k tomu jeden dotaz: Nebyla velkým hitem Doors píseň s názvem \"Riders On The Storm\" a ne \"Riders In The Sky\"? Riders In The Sky je westernová kapela a píseň \"Ghost Riders In The Sky\" jeden z největších country hitů.

Komentář ze dne: 03. 07. 2006 10:30:20     Reagovat
Autor: Tomáš
Mail: kasprci@gmail.com
Titulek: Riders In The Sky

Já myslel, že je to Riders On The Storm. To by i víc sedělo k tomu problému drog. Ti lidi šli opravdově za svým a nemohli se ohlížet na to, co_se_říká. Ty drogy (které tehdy \"frčely\") je zabily, ale trošku mám dojem, pane Černý, jako byste chtěl do toho článku propašovat pedagogické poselství, že Morrison byl dobrý navzdory drogám nebo aspoň nezávisle na nich. Pokud je můj dojem správný, pak s Vámi nesouhlasím. Pokud správný není, tak se omlouvám.

   Komentář ze dne: 17. 07. 2006 11:44:44     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Riders In The Sky

Jistěže: měl jsem na mysli Riders On The Storm, ale v předprázdninovém chvatu (psal jsem dopředu dva sloupúky najednou) jsem se tak blbě spletl. Všem se omlouvám a za všechna upozornění děkuji. (Doufám, že nebude hůř: proti skleróze konzumuji ovoce, i v tekutém stavu.)

Komentář ze dne: 05. 07. 2006 00:21:30     Reagovat
Autor: F.Broskevic
Mail: jjoonnyy@seznam.cz
Titulek:

Pane Cerny, dekuji Vam za clanek o J. Morrisonovi. Byl kvalitni stejne tak, jako rada Vasich jinych, ale presto si dovolim Vam trochu oponovat. Morrison podle meho nazoru dosahl vrcholu ve svych textech, ve sve poezii a filozofii predevsim diky drogam. Drogy mu umoznily videt co je za dvermi a v techto prostorach zkoumat, sledovat a definovat veci nezname. Jeho trancendentalni badatelstvi se bohuzel zvrtlo a Jim ztratil nad sebou kontrolu. Morrison byl genius a jeden z nejvetsich bohemu vsech dob, zastavit ho bylo takrka nemozne. Urcite tusil, ze jeho zivot nebude mit prilis dlouheho trvání. Na sklonku zivota vyrkl : \"Prozil jsem dobre poslednich par let. Potkal jsem se s furou zajimavych lidi a VIDEL TOLIK VECI, kolik bych nestihl za 20 let normalniho zivota. Ne snad, ze bych neceho litoval, ale kdybych to mohl prozit jeste jednou, asi bych se venoval spis tiche, velice uzavrene praci.\" Dalsi jeho vyrok: \" Droga nam dava predstavivost a moznost uvedomit si vlatni silu.\" Priznam se, ze jsem uz nektere drogy vyzkousel a tudiz Jimovi rozumim zcela. Drogy jsou svinstvo, ktere nici zdravi, ale na druhou stranu bohuzel jediny zazrak prostrednictvim ktereho se pravy umelec dostane do vesmirnych sfer a sesle ctenarum, posluchacum a divakum sve poselstvi a zazitky. Jde o to pouze obcas uteci od reality a dal tvorit a zit. To Morrison, Joplinova, Cobain a mnoho dalsich nedokazali a proto podlehli. Jejich zivoty drogy znicily, lec jejich dilo povznesli. srdecne zdravi Filip Broskevic

   Komentář ze dne: 17. 07. 2006 11:57:21     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re:

Chtělo by to vzít do ruky kalendář, nahrávací záznamy atd. a porovnat, které skladby vznikly před (konzumací drog) a které po. Každopádně k tvrzení o \"jediném zázraku, prostřednictvím kterého se pravý umělec dostane do vesmírných sfér\" bych rád podotknul, že Mozart, Bach, Wagner nebo Janáček - kteří mně osobně skýtají zážitky neméně nadzemské - drogy neměli, Respektive měli jiné: ženu, Boha, vlast, přírodu a kdoví ještě co. Samozřejmě nejsem schopen nabídnout racionální důkazy, ale to jsem ani nepředstríral. Jaksi jsem chtěl trošilinku připomenout i to, že život sám je - při vší úctě k umění - velká hodnota. Pokud to v mé stylistice vrzalo a zakuklený osvětář moc vyčuhoval, pokusím se být příště lidštější.

      Komentář ze dne: 19. 07. 2006 23:38:37     Reagovat
Autor: Filip Broskevič
Mail: jjoonnyy@seznam.cz
Titulek:

Ale napr. Mozart byl take velky bohem, ktery pozival ruzna opia a ve velke mire konzumoval alkohol, pokud se nemylim. To uz je jedno. Vas clanek o Morrisonovi se mi libil, myslim ze lidsky byl, jen me trochu vadily pedagogicke vytky k bohemstvi J.M. Mate pravdu zivot je mnohdy hodnotnejsi, nez umeni. Avsak musi to byt zivot smysluplny. Morrison nemel dostatek pokory k zivotu. PS: Chystate se na Colours of Ostrava? Jak se Vam libi CD Krajina dechu? Uz nemuzeme ani spat s velkym napetim cekame na Vas nazor. :-) z horke Ostravy zdravi a vsechno dobre a hezke preje Filip Broskevic s rodinou

         Komentář ze dne: 20. 07. 2006 12:36:57     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re:

Prosím o strpení. Dodělávám knížku a taky t mám spoustu starší nevyposlechnutých CD. Dík.

Komentář ze dne: 07. 07. 2006 08:56:03     Reagovat
Autor: Roman XXX
Mail: lockeroom@seznam.cz
Titulek:

Je pozoruhodné, kolik zajímavé, originální a novátorské populární a rockové hudby vzniklo v šedesátých letech. Vliv drog je zcela nezpochybnitelný, ale záleželo také na osobnostech, jak ovlivnily jejich tvorbu. Zatímco u ranných Pink Floyd, Beatles, Morrisona, Briana Wilsona a dalších pozvedly tvorbu na úroveň dle mého názoru dodnes nepřekonanou, mhohé hippie kapely té doby natáčely neskutečné pitomosti. Bohužel většina dnešních rockových skupin natáčí jen desátý odvar hudby šedesátých let a je vcelku nepodstatné jestli ne drogách nebo ne.

Komentář ze dne: 19. 08. 2006 02:47:27     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: ...

pane Cerny, vas clanek je asi stejne pusobivy jako pane Vackova slova o \"dnesni marihuane silne stejne jako heroin\" - jestli by detailni a podrobne informace samy o sobe nebyly pusobivejsi... zvlaste kdyz se v komentarich zaklinate palenkou :(

Komentář ze dne: 22. 08. 2006 14:53:06     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: ...

Chci rict: vyhruzkami a lhanim se proti drogam bojovat neda. Muze se to vratit jako bumerang tehdy, kdy uz vyhruzky nebudou fungovat a clovek si uvedomi, ze Sgt.Pepper proste JE lepsi nez Please Please Me a kyselinka z nej strika na vsechny strany, stejne jako z desek Velvetu ukapava heroin (skutecne tim nechci nijak hajit brani drog)

Komentář ze dne: 28. 08. 2006 21:39:32     Reagovat
Autor: F.Broskevic
Mail: jjoonnyy@seznam.cz
Titulek: fool je v omylu

mylíte se foole, pan černý nelže ani nevyhrožuje ( tohle mají v oblibě jiní žurnalisté a kritici, např. rejžek, plesl, steigerwald), ale lidsky a racionálně sděluje a komentuje. i když vždy s ním nemusíme ve všech bodech jeho kriticismu souhlasit.....

   Komentář ze dne: 04. 09. 2006 13:59:14     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: fool je v omylu

napsal jsem v cem lze a proc povazuji tento zpusob boje proti drogam za maximalne nevhodny a proc nadela vic skody nez uzitku (a to uz nemluvim o tom, ze konkretne Jim M. dojel spis prave na ten alkohol). mam pana cerneho moc rad, pise skvele, ma stejne nazory na hudbu jako ja atd - ale tohle je pole na ktere by se dle meho nazoru poustet nemel...

      Komentář ze dne: 04. 09. 2006 15:01:09     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re: fool je v omylu

Nezlobte se, ale nikde jste nanapsal v čem lžu. Možná, že to máte v hlavě srovnané, ale nedal jste to na papír. Souhlasím s vámi, že věcný rozbor drogové problematiky by byl působivější - ale úplně do jiného článku. Váš argument, že Sgt.Pepper proste JE lepsi nez Please Please Me a kyselinka z nej strika na vsechny strany, považuji za nevěrohodný. Srovnáváte první LP, na kterém Beatles dělali 16 hodin (Johnovi bylo 23, Paulovi 21) se sedmým, které nahrávali půl roku, byli o čtyři roky starší a protože už nekoncertovali, mohli se soustředit jen na studiovou práci. Tím, pochopitelně, netvrdím, že přitom nebyli ovlivněni drogami. Pouze vám vysvětluji, že srovnáváte nesrovnatelné.

         Komentář ze dne: 07. 09. 2006 14:38:24     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: Re: Re: fool je v omylu

sovo \"lez\" je asi prilis ostre, ale neni zkratka pravdou, ze drogy hudebnikum nepomohly vytvorit vrcholna dila, ktera by jinak nevznikla, pripadne by znela uplne jinak, neni pravdou, ze sva nejlepsi dila stvorili predtim nez ochutnali drogy. spis je to tak, ze v kratkem obdobi pote, co zacali brat drogy (doba, kdy droga \"dava\", podnecuje kreativitu a vynalezavost) vznikla casto nejlepsi dila tech kterych hudebniku, aby posleze prisla faze, kdy droga \"bere\" a ubiji kreativitu - o tom zadna. ale hudbu druhe poloviny sedesatych let si zkratka bez psychedelik nelze dost dobre predstavit (viz Tezkej narez Nicka Kenta, bibli hudebni publicistiky)

         Komentář ze dne: 07. 09. 2006 14:50:55     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: Re: Re: fool je v omylu

zkratka: urcite je treba rikat co vsechno spatneho z drog muze vzejit (ale zaroven se to nesmi nepravdive zvelicovat na zpusob \"smrtelne nebezpecnosti marihuany\", \"zavislosti po prvni davce\" apod), ale neni dobre kvuli tomu popirat, ze drogy take cosi davaji a ze to jsou veci, ktere - kdyby nebyly dosazeny touto cestou - jsou cenne, at uz je to kreativita, vynalezavost, vykon, pohotovost atd. staci jen zduraznit, za jakou cenu.

         Komentář ze dne: 07. 09. 2006 15:07:01     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: Re: Re: fool je v omylu

ted me tak napada, ze zkusenosti s povzbuzovadly (a to jsou po vsech strankach tvrdsi, nebezpecnejsi a agresivnejsi latky nez psychedelika) si Beatles privezli uz z Hamburku, takze ani to Please please me neni z tohoto hlediska uplne ciste. jinak dekuju za odpoved

Komentář ze dne: 07. 09. 2006 23:09:34     Reagovat
Autor: Fil. Broskevič
Mail: jjoonnyy@seznam.cz
Titulek: fool upřesnil, ale...

Takhle věcně jste to mněl zformulovat už zpočátku a ne infantilně obviňovat pana Černého z vydírání a lží či používat hloupé metafory, že Stg. Pepper je lepší, než Please Please me, protože kyselinka z něj stříká na všechny strany. Píšete taktéž, že Morrison skonal především díky alkoholu. V tom se mýlíte stále. Morrison byl velký drogový experimentátor, střídal různé druhy drog. Alkohol konzumoval jako pouhý zákusek. Posledním hřebíčkem do jeho rakve byl pařížský čistý heroin, který hrubě podcenil. \"Byl navyklý na losangeleský pouliční šmejd\" , jak napsal Bob Seymore v knize - Smrt Jima Morrisona. Doporučuji Vám rovněž si přečíst knihy - Nikdo to tu nepřežije - , kterou vytvořila dvojice Sugerman-Hopkins či THE DOORS od Petera K. Hogana. Nicméně si už v práci vyřizuji volno, abych se mohl 19.9. v Brně zůčastnit pořadu o Doors. Výklad pana Černého bude dozajista přínosný a zajímavý. Přijdete taky foole?

   Komentář ze dne: 08. 09. 2006 13:13:15     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: fool upřesnil, ale...

neprijdu, doors ani morrison jako osobnost mi vubec nesedi a brno je precejen daleko, na pana Cerneho chodim do Elektry...

   Komentář ze dne: 08. 09. 2006 13:25:15     Reagovat
Autor: fool
Mail: fool@seznam.cz
Titulek: Re: fool upřesnil, ale...

s tim lhanim jsem to prestrelil, uznavam a omlouvam se. o vydirani jsem snad nerekl ani slovo, mluvil jsem o vyhrozovani a mel jsem tim samozrejme na mysli vyhrozovani potomkum vypraskem, cuchnou-li si ke drogam, coz dle meho nazoru skutecne neni nejlepsi pristup. samozrejme ale nikomu neberu pravo (a povinnost) vychovavat sve deti dle sveho nejlepsiho uvazeni

Přidat nový komentář

 
 
 
 bullet  Nejčtenější články
O velikém štěstí být chv
Betlemanie česky i slove
Všímám si lidí, z nichž
Prohrává vkus
Albové zrcadlo Radůzina
Za černými brýlemi rocko
Král Václav jedna ruka j
Zpěvačky soudím taky
Blábol léta v Harmonii
Přechytračíme i USA?
 bullet  Doporučujeme
17.8.2023 v 87 letech ze
Vojcek byl plný leteckýc
Maximální úspěch Glassov
Nejpohlednější operní in
Turandot nevítězí jen fo
Soňa Červená ovoněla pra
Sezona přenosů skončila
Háček Jana Spáleného je
Karel Kryl byl první vel
Sedmé nebe Jiřího Černéh
 bullet  Nejdiskutovanější
Moje pořady v roce 2022 (323)
Naše vypálené iluze (109)
Moje knížky - dostupnost (102)
WWW adresy klubů, kamarádů... (73)
Co Gottwald vylhal, o tom lže Grebeníček znova (66)
Kamarád i dezertér (65)
Přechytračíme i USA? (60)
Čunek neví, kde začíná politikova osobnost (48)
České dějiny viděné jinak než Václavem Klausem (45)
Prohrává vkus (41)
 bullet  Přečtěte si
Kritik bez konzervatore
 bullet  Doporučuji WWW
Nakladatelství
Kluby
Hudební servery
Blogy
Osobnosti
Ostatní


Inzerce:  Bazar · Byty · Seznamka · Zaměstnání    
Magazín:  Nacerno.cz     Volný čas:  Rande · Seznamit · Novina · Horoskopy
Další informace:  Reklama · Napište nám     Správce:  © 2003 - 2020 TANGER infosystems s.r.o.


TOPlist