Komentáře ke článku: Které komentáře rád čtu
Komentář ze dne: 05. 03. 2007 18:42:17 Reagovat
Autor: Mgr. Jiří Navara
Mail: jiri.navara@tiscali.cz
Titulek:
Pane Černý, dnes jsem pln očekávání obrátil LN na zadní stranu a kupodivu jsem tam nalezl něco zcela jiného než jsem hledal. Tak si budu Vaše zajímavé a mně milým stylem psané postřehy nadále vyhledávat na Vašich webových stránkách.
K Vašemu výběru komentátorů a sloupkařů LN: téměř se ztotožňuji, já bych ještě přidal pana Vaculíka pro jeho věru originální myšlení a geniální schopnost sázet nádherné věty jednu za druhou, jako by mu to nečinilo žádné problémy, většinou si rád přečtu i pana Neffa. Jinak bych dořekl to, o čem se Vy, jako slušně vychovaný člověk, nezmiňujete. U mnohých dalších autorů LN mi vadí neochvějné přesvědčení, že oni jsou ti jediní, kteří mají ten správný názor a toho, o němž je právě nevlídná řeč (v poslední době kupř. p. Tošovský) je třeba zdeptat, zničit, zašlapat. Někdy mívám pocit, jako by autorovi kapala z pery koncentrovaná nenávist, prostudování a pochopení fakt bývá naopak už dost naředěno. Se srdečným pozdravem JN |
|
Komentář ze dne: 05. 03. 2007 20:59:26 Reagovat
Autor: yva
Mail: yva.bari@centrum.cz
Titulek:
Tak dnes nás-listujících-bylo patrně víc. Možná naivní otázka, ale pokud s píšícím autorem redakce ukončí spolupráci, tak bez udání důvodů? Ve svém zaměstnání mám ,povězme, odpovědnost za cca dalších čtrnáct lidí a neumím si představit, že bych kohokoli z nich \"vyloučila\" bez nějakého vysvětlení. Já vím,také se dá uvést důvod,který vlastně skutečným důvodem není...Pondělky mě bavily, ale také mě těší číst komentáře jiných autorů, mám potěšení z té pestrosti názorů, pak je nad čím přemýšlet. A určitě se neočekává , že se vždy s psaným člověk ztotožní. Moc zdravím a taky se těším,že zase vznikne prostor pro další J. psaní. Y |
|
| Komentář ze dne: 08. 03. 2007 23:10:21 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re:
Externí autor nemá práva zaměstnance. Redakce LN mi důvody telefonicky naznačila, ale neuměl bych je přesně reprodukovat. Teď se soustředím na novou práci. Všem, kdo mě v LN četli se zájmem, děkuji. |
|
| Komentář ze dne: 08. 03. 2007 23:10:56 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re:
Externí autor nemá práva zaměstnance. Redakce LN mi důvody telefonicky naznačila, ale neuměl bych je přesně reprodukovat. Teď se soustředím na novou práci. Všem, kdo mě v LN četli se zájmem, děkuji. |
|
Komentář ze dne: 31. 03. 2007 13:37:07 Reagovat
Autor: Mirka
Mail: luksikovam@seznam.cz
Titulek: člověk
Pane Černý, jste pro mě mnoho let morální autoritou.
Mít svůj vlastní názor a prezentovat ho veřejně, vytrvale a slušně bylo, je, a v našich luzích a hájích asi i nadále bude, statečnost.
Já mám ale osobní morální dilema. Zatímco dříve člověk nepokořený a ozývající se riskoval, že skončí přinejhorším jako kotelník,
dnes mnoho našich spoluobčanů, aniž by se ozvali proti čemukoli a komukoli skončili jako pracující socky bez šance to změnit a bez zájmu médií a jiného spoluobčanstva.
Nevím co si mám morálně s vědomím takovéto skutečnosti počít. Založit nadační fond pro chudé?
A vyzvat snad dnešní mocné a bohaté, aby fond pro naše české chudé jako první manifestačně a velkoryse dobrovolně podpořili?
Je to žert, a není, jak pro koho.
Pro mě je to hlavně otázka k zamyšlení.
Mějte pěkný den. |
|
| Komentář ze dne: 31. 03. 2007 18:51:55 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: člověk
Každá chudoba kdekoli na světě trápí i mě. A pochopitelně spousty lidí, kteří kvůli tomu pracují ve spoustě organizací. Kdo chce pomoci, ať už člověk naší příjmové skupiny nebo boháč, má k tomu nepřeberně kont a jiných možností. Není ovšem každý takový jako Dave Gilmour ze skupiny Pink Floyd, který v Londýně nechal za 3,6 milionu postavit domy pro bezdomovce. S tím nic nenaděláme. Jako jeden z 8 % nejzajištěnějších lidí na světě (psal jsem na to téma kdysi komentář a připojil k němu statistiku) se snažím pomáhat jak mohu. Doufejme společně, že osobním příkladem něčemu pomůžeme i my. |
|
Komentář ze dne: 03. 04. 2007 10:53:54 Reagovat
Autor: Kamila
Mail: khnykova@centrum.cz
Titulek: Bohumil Doležal
Souhlasím s Vámi, pane Černý, v hodnocení novinářů a komentářů v tisku i na internetu. Díky vašemu doporučení jsem se několikrát s chutí začetla do stránek p. B. Doležala. S řadou jeho názorů souhlasím, ale nemohu se ztotožnit s obsahem článku Obchodníci s humanitou. Nevšimla jsem si, že by p. Doležal přispíval na charitativní účely, ani na jeho stránkách jsem nenašla žádný nekomerční odkaz. Proto mě zaráží, jak tvrdě odsoudil výzvu 10 evropských intelektuálů, kteří m.j. podporují humanitární projekty a řadu postižených míst, kde EU situaci nezvládla, viděli na vlastní oči. EU není všemohoucí stejně jako není bez chyb, varování bylo na místě. Mohla bych znát Váš názor na tento článek? Děkuji. |
|
| Komentář ze dne: 04. 04. 2007 22:01:54 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Bohumil Doležal
Milá Kamilo, stručně svůj názor na zmíněný článek (a tím i na pana Doležala) napsat neumím a na důkladné vysvětlení teď nemám energii. (Pohřbili jsme dnes mou tchyni, hodnou.) Zaráží mě neméně než vás. Nechme zatím ještě prostor jiným čtenářům. |
|
Komentář ze dne: 07. 04. 2007 09:42:29 Reagovat
Autor: Petr B.
Mail: @
Titulek: Jde o provokaci či černý humor?
Dobrý den,
Tento sloupek jsem si přečetl trochu něvěřícně. Možná aprílový žertík, možná snaha provokovat. Podle mého názoru jsou Lidové noviny zřejmě naším nejslabším deníkem ačkoliv jim v tomto ohledu značně konkuruje Mladá fronta. Ti výše jmenovaní jsou určitě nejhoršími novináři v Čechách, nechápu, jak někoho vůbec mohou oslovit. Konkurovat jim mohou možná někteří jednotlivci z jiných novin snad Steigerwald, Ehl atd. Vezměme si Petrušku Šustrovou. Poslední kapkou mé trpělivostí s touto novinářkou byl její oslavný článek o ukrajinských nacionalistech-banderovcích, kteří bojovali proti komunistům (bojovali ovšem i proti Němcům). Autorka neuvěřitelným způsobem zamlčela (nevěděla), že banderovci též mnohdy sadisticky vyvražďovali Židy a v tomto ohledu se shodli či dokonce spolupracovali s německými okupanty. Je hrozné, že takové prolhané články vycházejí v kdysi před 2. světovou válkou respektovaných novinách!
A ti další novináři na tom jsou podobně. Převažuje velmi primitivní propaganda ve prospěch části našeho politického spektra (většinou ODS) a nekritické obhajování všech kroků USA atd. Pan Rejžek je symbolem velmi nemilosrdného a zesměšňujícího kádrování za sebemenší „poklesek“ z normalizační éry, podle toho by se zdálo, že on jediný je tím „neposkvrněným“. Je tím opravdu až posedlý a není divu, že občas „narazí“ i u soudu. Pan Rejžek mně ovšem definitivně „odrovnal“ svým pořadem „Katovna“. Měly to být diskuse pouze o umělecké tvorbě, ale Rejžek s Justem se značnou část věnovali politice a samozřejmě naprosto jednostranným způsobem útočili pouze na jednu stranu politického spektra (Rejžek byl dříve v ODA). To bylo možné hodnotit jako porušení zákona o veřejnoprávní TV, neboť napadení lidé či politická seskupení se nemohli bránit a byli poškozeni rovněž platící televizní koncesionáři různých politických názorů a přesvědčení. Rejžek měl po zrušení svého pořadu ještě tu drzost obvińovat veřejnoprávní TV z totalitních tendencí. Toto je snad slušný novinář? Takový, co se chová jako bolševík?
A B. Doležal se svými šíleně jednostrannými a těžce zaujatými komentáři v Neviditelném psu, MFD, LN…? To má být také vzor slušného a přemýšlivého novináře? Pan Doležal se postaral o to, že téměř každý u nás pod vlivem jeho propagandy ví o „zločinném“ odsunu části sudetských Němců, ale téměř nikdo už dnes neví nic o předchozích řádění německých vojáků na východních okupovaných územích, o likvidování vesnic, upalování statisíců a snad i milionů žen a dětí ve stodolách viz Bělorusko, Ukrajina, Polsko, dokonce Slovensko za SNP (a dokonce i českých dětí na Volyni viz Český Malín). Pokud vezmeme vážně českou vinu při odsunu a žádali bychom potrestání českých zločinů, víme jistě, že justice SRN v rámci denacifikace potrestala spravedlivě všechny pachatele otřesných zločinů na okupovaných územích? Já vím určitě, že ne. Jak je tedy možná, taková neobjektivita u údajně slušného novináře? Pan Doležal vyvolává vytrvale protiruskou xenofobii (dovolil by si jí proti Američanům, Židům, Afroameričanům, Romům atd.?). Projevuje jednostranný postoj téměř ke všem politickým otázkám (nekritická podpora USA, ODS, požadavky sudetským Němců vůči ČR atd.)
Promiňte, že jsem se tak rozepsal. Bez trochu obšírnějšího popisu bych nemohl ukázat ubohost výše zmíněných novinářů. Opravdu mně ten sloupek šokoval. Je to opravdu ten pan Černý, co napsal „Poplach kolem Beatles“? Tak to je škoda. Odborník v jedné oblasti se může špatně orientovat v jiných oblastech. |
|
Komentář ze dne: 29. 04. 2007 11:28:38 Reagovat
Autor: jirka
Mail: @
Titulek: komenáře
obávám se, že důvodem bude pravdivost, která se nenosí a vhled do problému, který vadí v pop tisku |
|
Komentář ze dne: 02. 05. 2007 13:35:47 Reagovat
Autor: Ondřej Šebesta
Mail: sebesta@cmail.cz
Titulek: Pavel Bošek
Vážený pane Černý,
omlouvám se, že používám tuto rubriku, abych získal kontakt na Vás, protože na Vašem Home kontakt není uveden.
Pátrám se svolením paní Boškové po literární pozůstalosti pana Dr. Pavla Boška a Vy jakožto pamětník byste mohl mít nějaké nahrávky či přispět vzpomínkou do chystané knížky.
Prosím ozvěte se mi.
Děkuji Vám za laskavost !
Ondřej Šebesta |
|
| Komentář ze dne: 02. 05. 2007 17:48:53 Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Pavel Bošek
Dobrý den, pane Šebesto. Nerad, ale musím vás zklamat. Žádné nahrávky s Pavlem Boškem nemám a bohužel jsem se s ním vídal tak málo a krátce, že bych si i případnou vzpomínku doslovně cucal z prstu. Pavla jsem měl rád, ale to v tomto případě nestačí. Věřím, že jinde uspějete lépe. Jiří Černý |
|
Komentář ze dne: 28. 07. 2007 07:57:55 Reagovat
Autor: Jan Vaněk jr.
Mail: jan . vanek . jr @ gmail
Titulek: \"Bohužel anonymní komentátoři\"?
Všeobecně se uvádí, že http://www.fsfinalword.com píše šéf (a jediný redaktor?) Fleet Sheetu Erik Best, viz např. http://www.1000leaders.cz/hledej.asp?stav=18&idZaznam=989 |
|
Přidat nový komentář
|