Nacerno.cz

              

Komentáře ke článku:
Neohrožují nás stromy, ale piráti a líní úředníci

Komentář ze dne: 25. 02. 2009 02:12:33     Reagovat
Autor: Petr Hasard
Mail: drak_Fafnir@centrum.cz
Titulek: Kácení alejí by byl zločin!

Kácení alejí by byl neuvěřitelný zločin, měla by existovat zákonná norma na ochranu krajiny v takové podobě, aby nějaká takováto úvaha nebyla ani možná. Pokud by k něčemu takovému (a navíc v zamýšleném rozsahu) skutečně nakonec mělo dojít, byla by to katastrofa větší než nedávné tísícileté povodně. Znamenalo by to zkázu krajiného rázu, Čechy a Morava by v podobě jaké je známe přestaly existovat. Lidé za něco takového odpovědní by neměli uniknout trestu. (A za tak brutální nenapravitelný zločin by byl i veřejný pranýř s bičováním do krve téměř málo, za takovou necitelnou brutalitu vůči krajině by snad měl viník viset!) Nebylo by divu, kdyby toto a podobné necivilizované, ignorantské, hulvátské barbarství vyvovalalo k životu existenci skutečných ekoteroristů, ne oněch eko aktivistů jaké máme a známe, ale skutečných, ani trochu a málo pacifistů.. Nebo naopak musí v této zemi spáchat člověk sebevraždu na Václavském náměstí, aby se lidé probudili a nenachali se laxně připravit o národní dědictví a dílo generací? Jak je možné, že nekřičí aspoň půl miliónu hlasů, že nemáme právo zničit co není naše, ale je nám jen svěřeno v opatrování, než předáme veslo našim příštím???

   Komentář ze dne: 27. 02. 2009 21:08:42     Reagovat
Autor: if
Mail: @
Titulek: Re: Kácení alejí by byl zločin!

Zákonná norma je k ničemu. Kdyby musel být kvůli každé volovině (něbo kvůli nějakému blbovi) zákon, jednak bychom utonuli v papírech, jednak by z toho řada lidí měla pěknou živnost. A stejně by se nikdo v ničem nevyznal. Teď je to potřeba ubránit tím, že se dá rázně najevo, že je to nehoráznost. A je potřeba se připravit, že za nějaký čas nekdo přijde s něčím podobným. Protože lidská tupost je věčná.

Komentář ze dne: 25. 02. 2009 05:15:50     Reagovat
Autor: tuor
Mail: tuor@seznam.cz
Titulek: Co by mělo ze silnic zmizet?

Ze silnic by se opravdu měly některé věci odstranit. Za prvé mnoho nesmyslných omezení, které byly instalovány s filosofií: Potřebuji omezení na 80km/h dám 60, protože to stejně nikdo nebude dodržovat. Tak je zasviněná celá republika a velké překvapení on to opravdu nikdo nedodržuje. Potom samozřejmě překážejí i stromy. A komu? Řidičům, ale kolik lidí je skutečným řidičem. Vždyť náš vzdělávací systém připouští to že svůj první smyk každý dostane až na silnici při plném provozu. A v aleji stromů v mnoha případech má na zvládnutí pro něj neznámé situace jen jeden pokus. On opravdu neví jaká rychlost je přiměřená a jak smyk zvládnout. A tak se zde nabízí jednoduché řešení odstraníme stromy. Zdraví přeje Mirek T.

Komentář ze dne: 25. 02. 2009 23:20:50     Reagovat
Autor: Jirka
Mail: jliber(at)seznam.cz
Titulek: Souhlasím

Souhlasím jak s článkem, tak i příspěvky pod ním. Už dlouho si kladu otázku, kam se poděl zdravý rozum při návrzích a rozhodování (nejen) na téma silničního provozu...

Komentář ze dne: 04. 03. 2009 10:38:59     Reagovat
Autor: Rodrich
Mail: @
Titulek:

Procházet pěšky bývalou alejí (byť třeba jen planých jabloní) je opravdu smutné. ...O to víc zarážející je, když z bezpečnostních důvodů mizí aleje i v místech, kde domorodci prakticky nepamatují žádnou nehodu - natož smrtelnou.

Komentář ze dne: 04. 03. 2009 14:56:39     Reagovat
Autor: Pavel
Mail: kuzelkx@seznam.cz@
Titulek:

Bohužel s vámi nemohu souhlasit.Kdo z vás prožil tragedii s tím,že v autě jako spolujezdec zahynul syn či dcera,která neovlivní rozhodující faktory svého konce. Co pak? Jistě za to téměř vždy (nezapomínejme na nahodilé události) může řidič.Ale ten strom má přece jen menší právo na existenci ve srovnání s lidským životem. Zcela již nechápu novou výsadbu stromů kolem nových,či vyčištěných vozovek.

   Komentář ze dne: 04. 03. 2009 17:06:20     Reagovat
Autor: Milan
Mail: @
Titulek: Re:

A kdyz nekdo naboura do domu a nekdo pritom zemre, zbourate dum? Ma prece jen mensi pravo na existenci ve srovnani s lidskym zivotem. Zcela jiz nechapu vystavbu novych domu kolem novych vozovek....

   Komentář ze dne: 05. 03. 2009 16:08:14     Reagovat
Autor: tuor
Mail: tuor@seznam.cz
Titulek: Re:

Každá ztráta života je smutná. Ale ten strom za to nemůže. Nikdy neodstraníte všechny překážky, které budou stát v cestě neovládanému vozu. Když odstraníte stromy velmi rychle se na jejich místě objeví poutače s betonovými sokly. Příčiny jsou jinde viz výše. Zkuste uvažovat tímto směrem. Nutno optimalizovat úroveň řidičských schopností a vytvořit prostředí, kde si bude člověk uvědomovat zodpovědnost za své činy obecně. Mirek T.

   Komentář ze dne: 13. 03. 2009 03:47:05     Reagovat
Autor: Petr Hasard
Mail: drak_Fafnir@centrum.cz
Titulek: Re:

Vážený pane, je to jak říkáte - nemůžeme spolu souhlasit. Já vím co je to tragická událost v rodině, můj bratr také tragicky zahynul, ovšem to co říkáte je čilá technokratická demagogie.. Snad za vás mluví pocit křivdy, či nepřekonaná bolest. Kulturní dědictví, krajinný ráz, či konkrétně stromové aleje nejenže nemají menší hodnotu než jeden lidský život, ale samozřejmě převyšují hodnotu životů mnohých. Či řečeno jinak, jsou rovny ceně životů generací předcházejících 300 let. Osobně mohu jen dodat, že kdyby můj život mohl vyvážit zachování tohoto kulturního dědictví, bylo by pro mne ctí jej dobrovolně obětovat. A opravdu nejsem žádný eko terorista, ani aktivista. Postupovat podle vaší linie pohledu, nebylo by jiného zbytí, než zrušit jízdu automobily, což je také řešení (narozdíl od vyvraždění alejí není nevratné ani destruktivní pro krajinu). Tato vskutku demagie ale je jen přepolovaná varianta k vámi obhajovanému holocaustu alejí. Za nepozornost řidičů prostě stromy nemohou a komu stromořadí podél cest vadí, ať jezdí pouze po dálnicích nebo ať se vystěhuje do nějaké jemu libé země, kde už přírodní klasická krajina neexistuje. Jinak aleje se samozřejmě musí udržovat, o stromy se starat a pochopitelně vysazovat nové. Vysadil jsem několik desítek stromů za svůj život a dá-li Bůh, ještě pár stovek vysadím. (Pokud mne u toho nesestřelí nějaký šofér co za jízdy telefonuje se známým do jiného auta, že "ty kurvy silničáři furt ještě nevykáceli ty starý hnusný stromy podél")

      Komentář ze dne: 09. 03. 2009 08:27:45     Reagovat
Autor: kuzelkx
Mail: @
Titulek: Re: Re:

Pane Milane,buď mě nechcete porozumět nebo jsem se nevyjádřil nejšťastněji.Domy se staví v obcích a tam nemám ani já nic proti stromům.U stromů mimo abce však ano. Stoprocentní nebude nic, ale nemusíme chodit neštěstí naproti. Můj názor nikomu nevnucuji, jen jsem použil smutný případ mých známých.

      Komentář ze dne: 13. 03. 2009 17:35:53     Reagovat
Autor: Jiří Černý
Mail: @
Titulek: Re: Re:

Děkuju za každý názor, ale za takto stylizovaný obzvláště. Pane Hasarde, chtěl bych, aby mi to myslelo a formulovalo jako vám.

Komentář ze dne: 31. 03. 2009 09:57:17     Reagovat
Autor:
Mail: @
Titulek:

Ved je to jednoduche. Sice znicime raz krajiny, ale je nad slnko jasnejsie, ze raz krajiny ma mensiu hodnotu ako kazdy (i piratov) ludsky zivot. Stromy pri ceste predstavuju zvysene riziko, ze sa okolo nich auto obtoci a sposobi cestujucim smrtelne zranenie, nez keby tam ziadny strom nebol. Pocita sa s tym, ze ked uz dojde k nehode - na zaklade akehokolvek zavinenia, ci bez zavinenia - tak eliminacia prekazky vzdy vysoko zvysi sancu prezitia. Je lepsie mat prezivsieho pirata, pana klobouka, mladeho neskuseneho sofera, proste hocikoho ineho, nez strom z krizom a svieckou. Nech ziju stromy, ale kebyz strom ma byt to, co vzalo zivot mojmu blizkemu, hoci si zato mohol sam, tak by som asi tiez preferoval keby "tam nestal"

   Komentář ze dne: 01. 04. 2009 14:20:41     Reagovat
Autor: Jirka
Mail: jiri.rejl@centrum.cz
Titulek: Re: ved je to...

Ano. A když vede cesta kolem řeky, tak ji překrýt betonovými dekly, aby se někdo neutopil. A jak daleko by směl být první strom od silnice? Auto, které jede stovkou, se nezastaví na 5m, tak to by měl být z každé strany silnice ještě 30m široký pruh nejlépe rozorané a uvláčené země - něco jako bylo dřív na hranicích. Je to opravdu jednoduché, stačí dát nohu z plynu a zpomalit.

      Komentář ze dne: 03. 04. 2009 12:16:11     Reagovat
Autor: Vetroplach
Mail: @
Titulek: Re: Re: ved je to...

Ja nezastávam nejaké celoplošné vysekanie všetkých stromov, ale príde mi to celé akoby to ochrancovia stromov pri cestách mysleli ako "spravodlivy trest pre piratov". Šoferuješ ako prasák? Tak strom budeš mať ako bonus, zaistí ti že neprežiješ. Toto mi natom vadí. Aleje a stromy sú krásne a hodné ochrany, ale pri ceste predstavujú výrazne zvýšené riziko, že ten kto "z cesty sejde" tvrde narazí a neprežije. Preto to vnímam ako pomerne jednoduchú rovnicu. Myslím, že sa za tým skrýva nespokojnosť ako sa u nás jazdí bezohladne, ale to podľa mňa nie je meritum veci.

Přidat nový komentář

 
 
 
 bullet  Nejčtenější články
O velikém štěstí být chv
Betlemanie česky i slove
Všímám si lidí, z nichž
Prohrává vkus
Albové zrcadlo Radůzina
Za černými brýlemi rocko
Král Václav jedna ruka j
Zpěvačky soudím taky
Blábol léta v Harmonii
Přechytračíme i USA?
 bullet  Doporučujeme
17.8.2023 v 87 letech ze
Vojcek byl plný leteckýc
Maximální úspěch Glassov
Nejpohlednější operní in
Turandot nevítězí jen fo
Soňa Červená ovoněla pra
Sezona přenosů skončila
Háček Jana Spáleného je
Karel Kryl byl první vel
Sedmé nebe Jiřího Černéh
 bullet  Nejdiskutovanější
Moje pořady v roce 2022 (323)
Naše vypálené iluze (109)
Moje knížky - dostupnost (102)
WWW adresy klubů, kamarádů... (73)
Co Gottwald vylhal, o tom lže Grebeníček znova (66)
Kamarád i dezertér (65)
Přechytračíme i USA? (60)
Čunek neví, kde začíná politikova osobnost (48)
České dějiny viděné jinak než Václavem Klausem (45)
Prohrává vkus (41)
 bullet  Přečtěte si
Kritik bez konzervatore
 bullet  Doporučuji WWW
Nakladatelství
Kluby
Hudební servery
Blogy
Osobnosti
Ostatní


Inzerce:  Bazar · Byty · Seznamka · Zaměstnání    
Magazín:  Nacerno.cz     Volný čas:  Rande · Seznamit · Novina · Horoskopy
Další informace:  Reklama · Napište nám     Správce:  © 2003 - 2020 TANGER infosystems s.r.o.


TOPlist